today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

BUSINESS AND TRENDS 2020: Spremni smo da 2021. okrenemo novi list!

Marketing mreža pokrenula i ove godine seriju tekstova BUSINESS AND TRENDS 2020, u kojima direktori agencija iz Srbije i regiona ocenjuju godinu za nama i daju prognoze za narednu. Naši sagovornici ovoga puta bili su Nataša Filipović, Managing Director & Marko Pešić, Executive Director, OvationBBDO.

Kako biste ocenili godinu za nama u oblasti tržišnih komunikacija u Srbiji? Šta nas je naučila kriza 2008. a šta kriza 2020?
Nataša Filipović: Godina za nama je bila sve samo ne ono što smo očekivali. Sve privredne grane su pogođene pandemijom i strašnim udarom na naše živote, pa tako i naša industrija. Ovo nije samo pitanje poslovanja, ova pandemija je uzdrmala temelje naših života i u svakom smislu nas izbacila iz koloseka. Svakog dana smo učili kako da se snalazimo u novim okolnostima i sa novim informacijama.

Za razliku od 2008. kada smo imali pre svega finansijsku krizu, 2020. je mnogo više od toga. Gubici su nemerljivi, gubici nisu samo finansijski. Sada imamo i ogromne gubitke u ljudskim životima, životnim iskustvima, strahovima i egzistencijalnu neizvesnost. 2008 smo se pitali kako da sačuvamo kompanije i kako da održimo profitabilnost. Danas se pitamo kako da prilagodimo poslovanje da najveći broj ljudi pretrpi najmanju štetu – izazovi su finansijski, logistički, tehnički, organizacioni i pre svega zdravstveni. Reč je o životima ljudi.

U našoj struci poznata je fraza „Make the LOGO bigger“. Kad sagledate našu industriju u godini za nama, čime biste zamenili reč LOGO?
Marko Pešić: IMPACT. Ove godine je bilo ključno da se napravi snažan uticaj, da se bude ubedljiv, da se jasno komunicira, da se prenese odgovarajuća poruka, da se izbegnu nejasnoća i zabune, da se isporuči određeni sadržaj i da se postigne željeni cilj. Pre svega se očekuje iskorak u razumevanju novih tržišnih okolnosti izazvanih krizom, a koje su konsekventno uticale na navike ljudi, pa samim tim i na poslovanje naših klijenata. Moramo se potruditi da razumemo sve strahove i opreznost svih aktera poslovnih procesa, ali i da se traga za rešenja „koja rade“. Manje je prilika, manje je sredstava, manji je opseg delovanja. Zato je to – koliki je uticaj komunikacija zaista ostvarila, bilo ključno u ovoj godini.

Kako biste ocenili međuljudske odnose u advertajzing industriji u Srbiji? Postoji li, po Vašem mišljenju, solidarnost u struci?
Nataša Filipović: Za nas nije pitanje da li postoji solidarnost, nego na kojim osnovama poslujemo i kojim standardima i vrednostima se rukovodimo. Nije nam potrebna dodatna solidarnost. Potrebna nam je fer i poštena utakmica po pravilima koje propisuje slobodno tržište, nesmetana i slobodna konkurencija. Neka najbolji pobedi.
Samo tako će klijenti imati najbolje agencije, samo tako će zainteresovani za posao u advertajzing industriji imati dobre poslodavce i samo tako će agencije koje imaju najbolji kvalitet biti na prvom mestu. Za sve ovo je ključno raditi svoj posao pošteno, biti odgovoran i razuman, ali i poštovati druge i isitnski ceniti i uvažavati trud i rad. Mi se toga držimo i verujem da zato i važimo za agenciju na čiji stav, pristup i stil gotovo da nema primedbi.

Na skali od 1 do 10 – koliko je advertajzing danas cenjena struka u Srbiji?
Marko Pešić: Rekao bih 5, sredina. Često čujem dosta primedbi na račun advertajzing industrije, i neke od njih su zaista i opravdane. Sa druge strane, ljudi koji rade u advertajzingu spadaju u grupu svestranih, široko obrazovanih, ali i relativno dobro plaćenih u poređenju sa ostalim zanimanjima na našem tržištu. Često su i nosioci javnih priznanja ili oni koje se pita za mišljenje. Za ukupnu ocenu moramo da uzmemo u obzir i to da je reč o profesiji koja pruža mogućnost samoaktuelizacije. Mislim da za poboljšanje pozicije advertajzinga u Srbiji najveću odgovornost moramo imati mi, ljudi koji vodimo ili radimo u agencijama. I da svojim ponašanjem, stavom i radom popravljamo taj imidž. Za to je potreban ozbiljan rad, posvećenost i upornost.

Od 2021. očekujem…
Nataša Filipović: …još izazova, noviteta, ozbiljnog rada i posvećenosti, a od 2021. se nadamo da, uprkos svemu, bude za sve nas jedna neočekivano dobra godina.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!