today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

BUSINESS AND TRENDS 2020: Prošla godina doprinela je humanosti u industriji iz više perspektiva!

Marketing mreža svake godine objavljuje seriju tekstova BUSINESS AND TRENDS 2020, u kojima direktori agencija iz Srbije i regiona ocenjuju godinu za nama i daju prognoze za narednu. Naša sagovornica ovoga puta bila je Marija Joksimović, Managing Director, SVA New Concept.

Kako biste ocenili godinu za nama u oblasti tržišnih komunikacija u Srbiji? Šta nas je naučila kriza 2008. a šta kriza 2020.?
Godina je bila intenzivna u svakom smislu i biće i dalje. Krize 2008 i 2020 su različite po svojim karakteristikama. Iako obe imaju veliki finansijki uticaj i neizvesnost kao zajednički činilac, kriza koja je uslovnjena Covid 19 dodatno utiče na psihu i na odnose što neizvesnost proširuje van granica finansijskog uticaja. Da smo kao pojedinci i kao industrija naučili mnogo do sada, jesmo i tek ćemo učiti. Faleksibilnost i brza adaptacija na novonastale situacije su verovatno presudne u ovakvim vremenima.

U našoj struci poznata je fraza „Make the LOGO bigger“. Kad sagledate našu industriju u godini za nama, čime biste zemenili reč LOGO?
HUMANS – mislim da je 2020. godina doprinela humanosti u industriji iz više perspketiva. Neki brendovi su pokazali human aspekat kroz svoje akcije koje su sprovodili tokom godine, a sa druge strane su sve kompanije prilično povele računa o svojim zaposlenima gde je to očuvanje odnosa ka ljudima na prvom mestu u jednoj ovakvoj godini.

Kako biste ocenili međuljudske odnose u advertising industriji u Srbiji? Postoji li, po Vašem mišljenju, solidarnost u struci?
Međuljudski odnosi u advertisingu se ne razlikuju od drugih industrija. Ova godina i sve što nas je snašlo u njoj je sigurno omekšala veze i počeli smo više da se okrećemo ka ljudima nego što je bila praksa do sada. A solidarnost postoji, to se i pokazuje u proteklim mesecima na raznim nivoima.

Na skali od 1 do 10 – koliko je advertising danas cenjena struka u Srbiji?
6- mlađe generacije više ne ne ocenjuju advertising kao veoma poželjnu struku i nemaju percepciju o ovoj struci kao nešto što je ‘glamurozno i poželjno za rad’ kakva je ranije bila percepcija advertising industije. IT je postala poželjna industrija koja je sad preuzela karakteristike kakve je advertising imao nekada.

Od 2021. očekujem…
… da bude intenzivna kao I ova. Tehnologija će da ubrza dosta procesa I da natera pojedince I kompanije da se još više prilagode digitalnom svetu. Promene u komunikaciji su neminovne I okretanje ka humanom u poslovanju će biti neophodno. Svakako će biti zanimljivo i turbulentno jer kriza i dalje traje i tek kada vidimo pandemiju pri kraju ćemo moći da pričamo o stvarnim planovima i efektima koje je ova pandemija donela.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

5,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!