BUSINESS AND TRENDS 2020: Potrebno je regulatorno telo koje će regulisati odnose na tržištu!

Marketing mreža svake godine objavljuje seriju tekstova BUSINESS AND TRENDS 2020, u kojima direktori agencija iz Srbije i regiona ocenjuju godinu za nama i daju prognoze za narednu. Naš sagovornik ovoga puta bio je Milivoj Đorđić, General Manager – Adria region, SmartPoint Adria.

Kako biste ocenili godinu za nama u oblasti tržišnih komunikacija u Srbiji? Šta nas je naučila kriza 2008. a šta kriza 2020.?
Obe krize su nas naučile istoj stvari – a to je da delujemo brzo i pametno. Velika ekonomska kriza, koja se u našem biznisu najviše ispoljila 2010. godine, nas je naučila da diverzifikujemo portfolio naših usluga i klijenata – tj. da idemo u „širinu“ dok nas je Covid19 kriza naučila da „munjevito“ transformišemo naš biznis i usluge koje nudimo, u cilju zadovoljavanja biznisa koji su imali značajan rast tokom Covid19 krize poput ecommerce-a.

U našoj struci poznata je fraza „Make the LOGO bigger“. Kad sagledate našu industriju u godini za nama, čime biste zemenili reč LOGO?
BDM – kratko i jasno “pun fokus” na business development.

Kako biste ocenili međuljudske odnose u advertising industriji u Srbiji? Postoji li, po Vašem mišljenju, solidarnost u struci?
Nakon 10 godina vođenja agencije ne samo kao direktor nego i kao suvlasnik, shvatio sam da su ljudi najveće bogatstvo u našem biznisu i da razumevanje treba da krene sa vrha pa na dole. Interno, u okviru agencije smatram da Smartpoint ima najbolje međuljudske odnose do sada, uprkos tome što većina nas radi remotely od kuće. Eksterno, mi sarađujemo sa dosta eksternih saradnika iz struke i o tim ljudima samo reči hvale – velika solidarnost i poštovanje.

Ono što bih želeo da naglasim je da na nivou agencija kao pravnih lica tj. kao biznisa ima dosta prostora za veću solidarnost. Smatram da nam je potrebno regulatorno telo koje će regulisati odnose na tržištu, ne samo između agencija nego i između klijenata i agencija, kao i trećih lica i agencija, poput freelancera koji dosta rade za agencije.

Ne retko svedočim situaciji da je klijent pozvao manje stručne agencije da učestvuju na pitchevima na kojima se traži izuzetnost u određenim oblastima. Razlog za to leži u preporukama manje stručnih ljudi koji imaju prijateljske ili interesne veze da preporuče nekog drugog, gde se sa jedne strane čini medveđa usluga svim stranama na duge staze. Smatram da je regulativa win-win za sve, gde će stručni ljudi, koji žive za ovu branšu, ali i ljudi koji imaju ekspertizu u postavljanju regulative, učiniti pravu stvar.

Na skali od 1 do 10 – koliko je advertising danas cenjena struka u Srbiji?
10 – i evo zašto. Ukoliko postavimo sebe da cenimo ono što radimo, agenciju za koju radimo, kao i kolege sa kojima radimo ocena može samo da ide na više. Smatram da vrednosti treba da idu ispred biznisa. Ukoliko delimo zajedničke vrednosti sa ljudima sa kojim sarađujemo, klijentima za koje radimo i jasno primenjujemo to – to je formula za uspeh.

Ukoliko pak dozvolimo da cena diktira naš biznis i prihvatimo pravila “jeftine” igre, onda moramo da budemo svesni da će nam takva struka i biti.

Mislim da postoji dosta lepih i uspešnih primera iz sličnih struka poput Gaming industrije, IT industrije, koja se i te kako bori za svoj ugled. Pogledajmo startup scenu u Hrvatskoj koja je ove godine dokazala da je posvećenost vrednstima i istrajnost put uspeha. Opet, vratio bih se i na priču o regulatornom telu, koje bi sigurno uticalo da se naša struka još više ceni.

Od 2021. očekujem…
…godinu gde ćemo svi puno i pametno raditi da bi smo plodove našeg rada ubrali krajem 2021. i tokom 2022.


Oceni tekst

4,00 od 5
Loading...

Komentari