BUSINESS AND TRENDS 2020: Oni koji ne igraju fer plej sami sebe eliminišu!

Marketing mreža svake godine objavljuje seriju tekstova BUSINESS AND TRENDS 2020, u kojima direktori agencija iz Srbije i regiona ocenjuju godinu za nama i daju prognoze za narednu. Naša sagovornica ovoga puta bila je Aleksandra Kožul, External, Internal and Digital Communication Director, Novaston Marketing Consultancy.

Kako biste ocenili godinu za nama u oblasti tržišnih komunikacija u Srbiji? Šta nas je naučila kriza 2008. a šta kriza 2020.?
Ova kriza je po svemu specifična, a promene koje donosi na mnogim nivoima još ne možemo da sagledamo. Nisu sve industrije pogođene na isti način, za neke je čak bilo svojevrsno „zlatno doba“ napretka. „Godinu korone“ je obeležilo prvenstveno ugrožavanje zdravlja ljudi, a pred nama je sada neizvesnost u kojem pravcu treba dalje ići. Svakako je dominacija online komunikacija jedna od najvažnijih promena, mada je kriza samo ubrzala ono što je bilo neminovno. Znamo da je za svaki brend najvažnije poverenje koje se teško I dugo gradi, a lako i veoma brzo gubi ako mu se ne pristupa oprezno. Više nego ranije vidimo važnost prilagođavanja i opstajanja, ulaganja u znanje i veštine. Osim kvaliteta, za brend je postalo veoma važno da jasno komunicira posvećenost zajednici i temama od društvenog značaja – ne samo donacijama, već u edukacijom, besplatnim sadržajima… Takođe, kao nikad do sada, čini mi se, postalo je važno da brinete o svojim zaposlenima i predstavite se kao dobar poslodavac.

U našoj struci poznata je fraza „Make the LOGO bigger“. Kad sagledate našu industriju u godini za nama, čime biste zemenili reč LOGO?
Odgovornost. To je reč koja obuhvata i mnoge druge koje bi ravnopravno mogle da stoje na tom mestu – solidarnost, inovacije, empatija, fleksibilnost, zajedništvo, edukacija… Svaka od njih opisuje ovo „novo doba“ u kojem moramo da pokažemo odgovornost prema sebi i svojim najbližim, prema zaposlenima i kompaniji, prema klijentima i na kraju prema našoj zajednici i planeti.

Kako biste ocenili međuljudske odnose u advertising industriji u Srbiji? Postoji li, po Vašem mišljenju, solidarnost u struci?
Kao i u svakoj drugoj struci, uglavnom postoji međusobno uvažavanje, ali ima i onih kojima to nije poslovna praksa. NMC se trudi da neguje dobre odnose sa kolegama sa kojima sarađujemo, ali i onima koji su nam direktna konkurencija. Verujemo da je važno poštovati tuđi rad i znanje, pa i pohvaliti konkurentske agencije. Samo zdravo takmičenje postaje podstrek da zadržite kvalitet i ispoljite još veću kreativnost. Oni koji ne igraju fer plej konačno sami sebe eiminišu, bez obzira na trenutnu „proaktivnost“.

Na skali od 1 do 10 – koliko je advertising danas cenjena struka u Srbiji?
Na žalost, čini mi se da još nije dovoljno cenjen, iako se vide pomaci. Ne volim da posmatram stvari sa negativne strane, tako da ću dati ocenu 6. Upravo ovakva krizna vremena kada se sve poremeti, a mnogo toga stane i propadne, advertajzing dobije na važnosti i pokaže se njegov značaj. Oni koji umeju da iskoriste trenutak neće pomoći samo svojoj kompaniji i klijentima, već i šire – celoj struci – da zauzme mesto koje zaslužuje.

Od 2021. očekujem…
…bolje dane za sve. Želim da svi budemo zdravi i na okupu, da se vrate optimizam i vera da sutra donosi napredak na svim poljima. Da uživamo u malim stvarima, a ostvarujemo velike planove.


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari