BUSINESS AND TRENDS 2020: Moramo biti efikasni, kriza je daleko od završetka!

Marketing mreža pokrenula i ove godine seriju tekstova BUSINESS AND TRENDS 2020, u kojima direktori agencija iz Srbije i regiona ocenjuju godinu za nama i daju prognoze za narednu. Naš sagovornik ovoga puta bio je Miloje Sekulić, Co-Founder i E-PR Director, Homepage.

Kako biste ocenili godinu za nama u oblasti tržišnih komunikacija u Srbiji? Šta nas je naučila kriza 2008. a šta kriza 2020.?
Kriza 2020. naišla je naglo, u nekoliko nedelja i blokirala nas po kućama. Nas i one do kojih naša poruka treba da stigne. I nije još gotova, a mi se mahom prebacujemo na digital da bismo je prevazišli.

2008. je imala svoj uvod, vreme trajanja i period izvlačenja iz nje. I koristili smo tradicionalne kanale. Za ovu još ne znamo ni kada ćemo moći nedeljom u tržne centre. Krizu 2020. cenim kao haotično, spontano snalaženje jer u ovakvoj situaciji nikada nismo bili. Ni kao struka ni kao ljudska zajednica, bar ne u modernom vremenu. Proletos smo mahom objašnjavali jedni drugima, a i klijentima, šta nam se dešava i da marketinška mašinerija ne sme da stane. Sada, na jesen i početkom zime svodoci smo da to jeste tako, show must go on, koliko kog se otežano radilo zbog neophodnih mera. Neka su rešenja zaista dobra i pokazuju visok nivo sređenosti sa situacijom.

U našoj struci poznata je fraza „Make the LOGO bigger“. Kad sagledate našu industriju u godini za nama, čime biste zamenili reč LOGO?
CREATIVITY – ne znam na koju, sem na kreativnost i efektivnost stranu možemo da se okrenemo, pa ipak, suprotno pravilima, biram dve reči. Moramo biti efikasni, kriza je daleko od završetka.

Kako biste ocenili međuljudske odnose u advertising industriji u Srbiji? Postoji li, po Vašem mišljenju, solidarnost u struci?
Mislim da ne. Dok god budemo bez trunčice griže savesti preotimali jedni drugima ljude ne možemo govoriti o solidarnosti.

Na skali od 1 do 10 – koliko je advertising danas cenjena struka u Srbiji?
Možda 7 ili 8. Ljudima mahom nije jasno o čemu se tu radi. Imaju nejasne vizije chill prostorija i razbarušenih kreativaca, ali se zamisle kad im kažete koju ste reklamu ili na kojoj kampanji radili. Sve u svemu još uvek je to prestižno zanimanje za jedan deo mladih ljudi.

Od 2021. očekujem…
Da se prvenstveno nađe vakcina, prokužimo se ili na neki treći način kao ljudska zajednica izborimo sa ovom bolešću, da prorade eventi, krenemo normalno da se sastajemo i radimo, ali i da zadržimo svest šta sve digital može i da nastavimo da ga obilno koristimo. Time bismo još kao struka i bili na dobitku.


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari