BUSINESS AND TRENDS 2020: Mislim da smo uspeli da uspostavimo međusobno poverenje!

Marketing mreža svake godine objavljuje seriju tekstova BUSINESS AND TRENDS 2020, u kojima direktori agencija iz Srbije i regiona ocenjuju godinu za nama i daju prognoze za narednu. Naš sagovornik ovoga puta bio je Draško Roganović, CEO, MPG Plus.

Kako biste ocenili godinu za nama u oblasti tržišnih komunikacija u Srbiji? Šta nas je naučila kriza 2008. a šta kriza 2020.?
Imali smo odlične primere brzog reagovanja u novim okolnostima, ali i nesnalaženja u novim okolnostima. Smanjenje budžeta je bila logična odluka za većinu kompanija, ali su pristupi preraspodeli budžeta i samom komuniciranju bili različiti. Sposobnost brze adaptacije na promene tokom krize se i u ovoj krizi pokazala ključnom. Glavna razlika je veća orijentisanost na digitalne aspekte ukupnog poslovanja, ali i u segmentu tržišnih komunikacija.

U našoj struci poznata je fraza „Make the LOGO bigger“. Kad sagledate našu industriju u godini za nama, čime biste zamenili reč LOGO?
MAKE DIGITAL BIGER.

Kako biste ocenili međuljudske odnose u advertising industriji u Srbiji? Postoji li, po Vašem mišljenju, solidarnost u struci?
Agencije za unapređenje prodaje i organizaciju događaja su ove godine komunicirale više nego ikada iako je količina posla bila obrnuto proporcionalna. Mislim da smo uspeli da uspostavimo međusobno poverenje, izrazimo spremnost na saradnju i pomoć jedni drugima gde je to moguće. Verujem da će se taj trend nastaviti i da će plodovi toga biti vidljivi u narednim godinama i za mene je to jedna od malobrojnih pozitivnih stvari u ovoj godini. Ako pričamo o internim međuljudskim odnosima svakako je prelaskom na rad od kuće, smanjenim obimom poslovanja i broja zaposlenih došlo do određenih problema, ali sam jako zadovoljan kako smo se izborili sa njima i sa uspehom, u novim okolnostima, funkcionišemo kao tim.

Na skali od 1 do 10 – koliko je advertising danas cenjena struka u Srbiji?
Ako su lekari dobili ocenu 10, onda teško da mi možemo da dobacimo više od 5. Ipak, veće oslanjanje na online prodaju i digitalne kanale komunikacije je pokazalo značaj naše industrije za ostvarivanje rezultata i u ovim novim okolnostima.

Od 2021. očekujem…
…da donese dodatne teškoće u funkcionisanju naše industrije. Oporavak neće biti brz i lagan i mislim da neke agencije neće uspeti da nastave sa radom i da će delimično doći do ukrupnjavanja. Pritisak na cene će nastaviti da raste kao i diversifikacija poslovanja kako bi se generisali prihodi gde god je to moguće.


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari