BUSINESS AND TRENDS 2020: Marketing postaje cenjena struka zato što postaje potrebniji klijentima!

Marketing mreža pokrenula i ove godine seriju tekstova BUSINESS AND TRENDS 2020, u kojima direktori agencija iz Srbije i regiona ocenjuju godinu za nama i daju prognoze za narednu. Naša sagovornica ovoga puta bila je Jasmina Stojanov, Managing Director, Nova Communications.

Kako biste ocenili godinu za nama u oblasti tržišnih komunikacija u Srbiji? Šta nas je naučila kriza 2008. a šta kriza 2020.?
Godina za nama, svima je bila je najteža otkako se sećamo. Snalazili smo se kako je ko umeo i znao. Shvatili smo da i od kuće može da se bude koristan preduzeću. Ali pre svega, naučili smo da budemo solidarni i da je zdravlje zaista najveće bogatstvo, a ne puka fraza koju koriste bogati.

U našoj struci poznata je fraza „Make the LOGO bigger“. Kad sagledate našu industriju u godini za nama, čime biste zemenili reč LOGO?
„Karakter kao sudbina“. U marketingu često logo firme, ukoliko je dobar, definiše sudbinu korporacije, a možda i čitave industrijske grane. Razvojem marketinga logo nije više samo skupina slova i boja, on je karakter – živ sa osobinama. Primetno je da kupci više ne kupuju neki brend zbog toga što im taj proizvod odgovara, već kupuju živi karakter, živu personu sa karakteristikama simbolizovanim kroz logo koji upotrebom i posedovanjem žele da integrišu u svoj sopstveni karakter. Brendovi su žive osobe, reprezentuju ideje, sisteme vrednosti i prepoznatljive obrasce ponašanja. Na ovoj veoma interesantnoj psihološkoj bazi kupci biraju svoje brendove. Sve manje zbog kvaliteta samog proizvoda ili usluge, već zbog želje da budu deo nečeg većeg, ideje koju reprezentuje brend ili zbog identifikacije sa brendom kao živom osobom. Dobrim marketinškim radom komad garderobe reprezentovan nekim logom kao simbolom, postaje karakter. To je ključna reč ove epohe.

Kako biste ocenili međuljudske odnose u advertising industriji u Srbiji? Postoji li, po Vašem mišljenju, solidarnost u struci?
Advertajzing je u Srbiji tek u protekloj deceniji počeo ozbiljnije da se razvija. Veća je posvećenost struci i samoj industriji, veća je znatiželja, primamljivost, ali i uvažavanje onih koji poseduju marketinško znanje. Marketing konsultanti danas imaju pregršt posla, što sa klijentima, što sa mladim ljudima željnim sticanja znanja. Zbog ekspanzije marketinga, njegovog sve većeg prisustva u medijima, ljudi kojima je taj posao primamljiv mogu biti malo agresivni u smislu, mnogo veče kompetitivnosti i želje za rezultatima, koji mogu dovesti do veoma žestokog takmičarskog duha, čak i makijavelostičkog pristupa poslu unutar industrije. U tom pogledu je još rano za visok stepen solidarnosti, koji po sebi zahteva pristojan broj onih koji su poslovno ostvareni.

Na skali od 1 do 10 – koliko je advertising danas cenjena struka u Srbiji?
Ocena je 8/9. Marketing postaje cenjena struka, zbog toga što postaje potrebniji klijentima. Danas nijedno malo ili srednje preduzeće ne dovodi u pitanje da li imati marketing aktivnosti i kompletno oglašavanje, koliko god da ima kapaciteta. Marketing je postao neophodan deo poslovanja. Pošto sve više prelazi sa klasičnih medija na društvene mreže, mladi ljudi koji svakako provode čitave dane po mrežama, vide za zgodno da svoje vreme na mrežama upotrebe u funkciji nečije promocije, nakon čega mogu da zarade. Upravo zbog mreža je marketing postao i najprimamljivije zanimanje za mlade.

Od 2021. očekujem…
…sve suprotno onom što smo imali u 2020. Dakle, želim jednu dosadnu i normalnu godinu.


Oceni tekst

5,00 od 5
Loading...

Komentari