today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

BUSINESS AND TRENDS 2020: Make the DISCOUNT bigger!

Marketing mreža svake godine objavljuje seriju tekstova BUSINESS AND TRENDS 2020, u kojima direktori agencija iz Srbije i regiona ocenjuju godinu za nama i daju prognoze za narednu. Naša sagovornica ovoga puta bila je Slađana Večerinović, Executive Director agencije Headmade.

Kako biste ocenili godinu za nama u oblasti tržišnih komunikacija u Srbiji? Šta nas je naučila kriza 2008. a šta kriza 2020.?
Iz današnje perspektive kriza 2008. mi izgleda kao jedan loš nastavak serijala “Strava u Ulici brestova” u kom je Fredi Kruger pogrešno skrenuo kod Albukerkija i završio na Vol stritu proganjajući nesrećnu braću Lehman. Srbija je u ovo doba poznog liberalnog kapitalizma još uvek samo jedna mala sakupljačka i lovačka zajednica koja posledice globalne ekonomske ne oseća kao probadanje rogova bika Artura di Modike, nego više kao blago peckanje od usputnog udarca njegovog repa. Dakle, kriza iz 2008. me je naučila da laku ekonomsku depresiju mogu da lečim daljinskim upravljačem bez velikih posledica. Iz ove nove krize još uvek nisam ništa naučila. Plaši me samo što vidno iz kolektivnog depresivnog stanja ulazimo u kolektivnu patologiju. Ako je 2008. bila godina Fredija Krugera, ovo je godina Baba Jage. I ako bih mogla da biram depresiju, pre bih onu iz koje me vadi MMF, a ne SZO.

U našoj struci poznata je fraza „Make the LOGO bigger“. Kad sagledate našu industriju u godini za nama, čime biste zemenili reč LOGO?
DISCOUNT – mi smo našim stalnim klijentima ponudili da za vreme krize ne smanjuju obim našeg angažovanja, a da ćemo mi agencijski fee umanjiti za procenat koji je srazmeran padu njihovog prometa. Tako da smo ovu poznatu frazu revidirali u “At the time of the pandemic, unless you ask for a bigger logo, we will made a bigger discount”. Pošteno.

Kako biste ocenili međuljudske odnose u advertising industriji u Srbiji? Postoji li, po Vašem mišljenju, solidarnost u struci?
Procena valjanosti međuljudskih odnosa je posledična i često zakasnela reakcija. Da se ne bi borili sa negativnim posledicama, mi ovako eliminišemo potencijalne uzroke: “Jesi l’ čuo da će sutra padati dinari s neba? Nisam. A je l’ veruješ da ima tica što donosi kolače? Ne verujem. Jesi l’ čuo da ima negde gde je stalno leto? Nisam. A jel’ veruješ da u radiju žive mali ljudi? Ne verujem. Pa marš onda iz našeg sokaka kad ne umeš da sanjaš. Da te pokrljam na pola, kao lebac! Eto!”

Na skali od 1 do 10 – koliko je advertising danas cenjena struka u Srbiji? 
2 – to definitivno zavisi od toga koju mernu skalu primenjujemo. Na ordinarnoj, želim da verujem, da smo barem iznad političkih stanaka.

Od 2021. očekujem…
…da što pre ode sa kompletnim nasleđem svoje prethodnice.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

5,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!