BUSINESS AND TRENDS 2020: Često smo primorani da radimo po principu „dog-eat-dog“

Marketing mreža pokrenula i ove godine seriju tekstova BUSINESS AND TRENDS 2020, u kojima direktori agencija iz Srbije i regiona ocenjuju godinu za nama i daju prognoze za narednu. Naš sagovornik ovoga puta bio je Ivan Radojević, Account Director, Real Grupa RGS.

Kako biste ocenili godinu za nama u oblasti tržišnih komunikacija u Srbiji? Šta nas je naučila kriza 2008. a šta kriza 2020.?
Ova godina nas je, zapravo, podsetila da je srž našeg posla adaptacija na brzo menjajuće okolnosti poslovanja. Savladali smo neke nove izazove sa kojima se do sada nismo susretali i utoliko smo postali bolji. Davna 2008. nosila je druge izazove po sve, pa samim time i neke druge lekcije za sve.

U našoj struci poznata je fraza „Make the LOGO bigger“. Kad sagledate našu industriju u godini za nama, čime biste zamenili reč LOGO?
Na žalost, nema fraze koja će u dogledno vreme zameniti instituciju logotipa.

Kako biste ocenili međuljudske odnose u advertising industriji u Srbiji? Postoji li, po Vašem mišljenju, solidarnost u struci?
Verujem da postoje samo prividi solidarnosti, koji nas na momente uslove da zapravo nešto i uradimo za našu industriju. Voleo bih da su odnosi jači, ali živimo i radimo na relativno malom tržištu na kojem nema budžeta za sve, zbog čega smo često primorani da radimo po principu „dog-eat-dog“.

Na skali od 1 do 10 – koliko je advertising danas cenjena struka u Srbiji?
Prelazna šestica je tu, nije neka sjajna ocena, ali polažemo ispit. Verujem da se advertising nekada više cenio, ali da je, vremenom, poštovanje opalo u nekoj meri. Da li smo sami krivi za to ili su krive neke druge okolnosti… to je već jedna sasvim druga i duga tema za razgovor.

Od 2021. očekujem…
Manje izazova poput ovih u 2020, odnosno, neke manje opasne izazove.


Oceni tekst

4,25 od 5
Loading...

Komentari