Marketing mreža svake godine objavljuje seriju tekstova BUSINESS AND TRENDS 2020, u kojima direktori agencija iz Srbije i regiona ocenjuju godinu za nama i daju prognoze za narednu. Naša sagovornica ovoga puta bila je Branka Jovanović, Managing Director, Orange Studio.
Kako biste ocenili godinu za nama u oblasti tržišnih komunikacija u Srbiji? Šta nas je naučila kriza 2008. a šta kriza 2020.?
Želim, pretpostavljam kao i mnogi, da što pre “vidim leđa” 2020. sa svim onim što nam je donela i kako ćemo je pamtiti. Ali i takva godina, kao i uvek veliki problemi, u isto vreme su i problem i rešenje. Kao mačke moramo se dočekati na noge, sa novim iskustvima, ali veštiji u mnogim stvarima. Globalno pred nama su razvoji tehnologija i komunikacija, koji ako budu uspešni i ispravni, doneće mnogo dobrih stvari. Pojedinačno smo naučili koliko volimo da smo sa ljudima, koliko su nam bitne jednostavne stvari, pojavila se svesnost o razvoju ekološke svesti, menjanju lošeg…. Dve pomenute krize su potpuno različite u svojoj osnovi, ali obe su nas naučile i dalje nas uče, da iz problema izlazimo bolji kao ljudi, a spretniji i adaptibilniji kao profesionalci.
U našoj struci poznata je fraza „Make the LOGO bigger“. Kad sagledate našu industriju u godini za nama, čime biste zemenili reč LOGO?
IDENTITET – više nego ikada važno ko smo, šta smo, šta radimo i čemu težimo…
Kako biste ocenili međuljudske odnose u advertising industriji u Srbiji? Postoji li, po Vašem mišljenju, solidarnost u struci?
Kao i u drugim industrijama, solidarnost postoji ili ne postoji. Na to ne utiče tip industrije već ljudi koji u njoj rade, njihovo vaspitanje, osećanje i pogledi na život i posao. Verujem da sam osoba za koju je čaša uvek polupuna, pa u skladu sa tim smatram da solidarnost uvek i mora da postoji i svaki dan se na malim primerima i uveravam u to.
Na skali od 1 do 10 – koliko je advertising danas cenjena struka u Srbiji?
Bez broja. Advertising je uvek jednako cenjen, među klijentima koji znaju njegovu moć i koji razumeju uticaj na svakodnevni život. Možda ga mnogi ne vole, ali bez njega ne mogu. Naravno uvek je potrebno pratiti nove veštine i samo tako ćemo iskoristiti pravi njegov potencijal.
Od 2021. očekujem…
Dobro zdravlje, disanje punim plućima, zagrljaje i kontakte, ali i nove kreativne projekte.