BUSINESS AND TRENDS 2019: PPT od 500 slajdova sa 4 digital koncepta u sebi!

Marketing mreža pokrenula je seriju tekstova BUSINESS AND TRENDS 2019, u kojima direktori agencija iz Srbije i regiona ocenjuju godinu za nama i daju prognoze za narednu. Naš sagovornik ovoga puta bio je Goran Jankuloski, Managing Partner agencije Žiška.

Kako biste ocenili godinu za nama u oblasti tržišnih komunikacija u Srbiji?
Konfuzno. Kreativne agencije postaju digitalne, digitalne kreativne, influenceri agencije, kompanije prave agencije in house, video produkcije pokušavaju da skontaju digital kanale itd. Stanje naše industrije je PPT od 500 slajdova sa 4 digital koncepta u sebi. To može biti dobro, ukoliko imate dovoljno ekspertize i strpljenja da odaberete najbolje od predloženog. Međutim, to može stvoriti i dosta stresa ukoliko nemate uigran i otvoren tim oko sebe. Za nas je to super jer nam je otvarilo mogućnost da radimo poslove koje ranije nismo imali prilike da radimo.

Jedan trend ili izazov koji će obeleži 2020. godinu i zašto?
Svi se fokusiraju na kanale: TikTok, Insta Story (pokušaj 2), Podcasti.. Meni deluje da će trend biti “Matorci na YouTube-u”. Generacija od 20ak godina izgustirala je klasične YouTubere, ali YouTube ostaje njihova native platforma. Većina njih zna engleski, tako da je rasuta po raznim kanalima. Ako neko uspe da provali kakav sadržaj oni žele i okupi ih, to može prerasti u ozbiljan pokret. Zato smo i započeli naš podcast: želimo da istražimo taj trend iz prve ruke.

Da li i kako advertising može da promeni svet?
Moguće je, ali daleko ređe nego što pokušavamo. Ako bi vanzemaljac došao na zemlju i iz nekog razloga prvo pogledao Kanske pobendike u poslednjih 10 godina, čudio bi se da je na ovoj planeti uopšte ostalo problema za rešavanje. Advertajzing je pričanje priča. I to bismo mogli da radimo bolje. Ozbiljno bavljenje društvenim problemima traje daleko duže od jedne kampanje. Zato se vlade i nevladine organizacije ovim problemima bave decenijama. Uloga advertajzinga je da neki postojeći grassroots pokret legitimizuje u mainstream kulturi. Dove je ovo uspeo sa body positivity pokretom, Nike sa Black Lives Matter, Fenty sa rasnom diverzifikacijom itd. Za to je potrebno hrabrosti, jer niko ko zaista izaziva status quo neće proći bez napada. Sve više je kampanja koje pokušavaju da poentiraju kao brendovi koji su uspeli u co-optovanju, ali bez preuzimanja rizika. To onda obično ispadne samo monetizacija filantropije.

Kako da promenimo sebe u 2020. – na nivou pojedinca, agencije, struke?
Mislim da nam je potreban dijalog između generacija. Verovatno ste primetili tihi rat koji se vodi između boomera i milenijalaca, otelotvoljen u meme-u OK BOOMER. Slično je i u advertajzingu. Kako su se omasovili kanali komunikacije, zakrčila nas je količina detalja o kojima možemo da diskutujemo. Oni koji danas počinju u advertajzingu pažnju posvećuju tim detaljima: jako je bitno kako se tumači recimo engagement rate. Oni koji su već dugo u industriji su digli ruke od praćenja trendova i to sa razlogom. Svake godine neki novi buzzword trese industriju, a ne unese zaista promenu u način na koji radimo. Chatbotovi, AR/VR, Programmatic, mikronfluenseri itd. Kada bismo spojili znanje koje imaju obe generacije to bi bila ogromna promena. Treba da počnemo od građenja brenda i pričanja priče, a onda diskutujemo kako se to radi na milionskoj publici ostvarenih digital kanala. Dokle god jedna strana završava sve rasprave sa podatkom da gledamo TV 5 i po sati, a druga se bavi optimizacijom sve egzotičnijih metrika nećemo napredovati.


Oceni tekst

5,00 od 5
Loading...

Komentari