today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

BUSINESS AND TRENDS 2019: Oglašivači moraju da znaju da „govore naš jezik“!

Marketing mreža pokrenula je seriju tekstova BUSINESS AND TRENDS 2019, u kojima direktori agencija iz Srbije i regiona ocenjuju godinu za nama i daju prognoze za narednu. Naš sagovornik ovoga puta bio je Predrag Radojičić, Managing Director agencije ClickAttack.

Kako biste ocenili godinu za nama u oblasti tržišnih komunikacija u Srbiji?
Teško je govoriti uopšteno za celokupno područje komunikacija, ali ono što je za nas bitno jeste da se nastavlja rastući trend korišćenja mobilnih tehnologija, kako kod korisnika, tako i kod brendova. Na primer, vidimo iz izveštaja RATEL-a da je broj aktivnih mobilnih pretplatnika u trećem kvartalu 2019. na brojci od 8,59 miliona, naspram 8,43 miliona u poslednjem kvartalu 2018. Da se izrazim vizualno, korisničko iskustvo se u mnogim područjima sve više okreće “vertikalnim ekranima” i to je nešto što ni u kom slučaju ne zaobilazi Srbiju. Naravno, gde ide publika, tu idu i oglašivači.

Jedan trend ili izazov koji će obeleži 2020. godinu i zašto?
Mnogo je toga što se događa, ali generalno, mogli bismo većinu svesti pod zajedničko ime – “personalizacija”. Publika je sve segmentiranija, pa stoga želi i očekuje da im se brendovi obraćaju lično, a ne tek kao deo neke velike, bezlične mase. Posledica te personalizacije jeste bolja i efikasnija interakcija s publikom. Na kraju krajeva, i mi kao korisnici želimo što lakše da stupimo u kontakt s brendovima i dobijemo informacije o proizvodima koji nas zanimaju. Zato tražimo korisničke profile kompanija na različitim kanalima i komunikacija na taj način počinje da se odvija u dva smera. Tehnologije poput chatbota i messaging platformi vidim kao odlične načine kako celu tu interakciju učiniti uspešnijom, te kao smer u kojem se marketing kreće ne samo u 2020., nego i u godinama koje dolaze.

Da li i kako advertising može da promeni svet?
Kako bi rekao Don Draper: „advertising“ ili oglašavanje se u osnovi zasniva na prodaji sreće u obliku proizvoda ili usluga. Da bi nam zaista prodali sreću (ali i uštedeli svoje budžete), oglašivači prvo moraju da znaju kako efikasno da dođu do nas, zatim da „govore naš jezik“ i izdvoje se od ostalih, a na kraju i da nam ponude ono što stvarno tražimo i što nas zanima! Da bismo došli do ovoga smatram da moramo dobro da se upoznamo i osluškujemo potrebe svojih potrošača jer marketing odavno nije samo prodaja proizvoda.

Kako da promenimo sebe u 2020. – na nivou pojedinca, agencije, struke?
Pre svega, moramo uvek raditi na pronalaženju rešenja za sopstvene ili tuđe probleme. Jedino uz takav stav možemo napredovati u bilo kojoj oblasti. Što se tiče struke, svi dobro znamo da u svemu moramo da razmišljamo kao krajnji korisnici i zato moramo uvek biti u koraku sa njima, te početi za slanje svojih poruka da koristimo kanale koje i naša publika svakodnevno koristi. To je ono što će sveukupno učiniti naš posao učinkovitijim i boljim.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

4,22 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!