BUSINESS AND TRENDS 2019: Oglašivači moraju da znaju da „govore naš jezik“!

Marketing mreža pokrenula je seriju tekstova BUSINESS AND TRENDS 2019, u kojima direktori agencija iz Srbije i regiona ocenjuju godinu za nama i daju prognoze za narednu. Naš sagovornik ovoga puta bio je Predrag Radojičić, Managing Director agencije ClickAttack.

Kako biste ocenili godinu za nama u oblasti tržišnih komunikacija u Srbiji?
Teško je govoriti uopšteno za celokupno područje komunikacija, ali ono što je za nas bitno jeste da se nastavlja rastući trend korišćenja mobilnih tehnologija, kako kod korisnika, tako i kod brendova. Na primer, vidimo iz izveštaja RATEL-a da je broj aktivnih mobilnih pretplatnika u trećem kvartalu 2019. na brojci od 8,59 miliona, naspram 8,43 miliona u poslednjem kvartalu 2018. Da se izrazim vizualno, korisničko iskustvo se u mnogim područjima sve više okreće “vertikalnim ekranima” i to je nešto što ni u kom slučaju ne zaobilazi Srbiju. Naravno, gde ide publika, tu idu i oglašivači.

Jedan trend ili izazov koji će obeleži 2020. godinu i zašto?
Mnogo je toga što se događa, ali generalno, mogli bismo većinu svesti pod zajedničko ime – “personalizacija”. Publika je sve segmentiranija, pa stoga želi i očekuje da im se brendovi obraćaju lično, a ne tek kao deo neke velike, bezlične mase. Posledica te personalizacije jeste bolja i efikasnija interakcija s publikom. Na kraju krajeva, i mi kao korisnici želimo što lakše da stupimo u kontakt s brendovima i dobijemo informacije o proizvodima koji nas zanimaju. Zato tražimo korisničke profile kompanija na različitim kanalima i komunikacija na taj način počinje da se odvija u dva smera. Tehnologije poput chatbota i messaging platformi vidim kao odlične načine kako celu tu interakciju učiniti uspešnijom, te kao smer u kojem se marketing kreće ne samo u 2020., nego i u godinama koje dolaze.

Da li i kako advertising može da promeni svet?
Kako bi rekao Don Draper: „advertising“ ili oglašavanje se u osnovi zasniva na prodaji sreće u obliku proizvoda ili usluga. Da bi nam zaista prodali sreću (ali i uštedeli svoje budžete), oglašivači prvo moraju da znaju kako efikasno da dođu do nas, zatim da „govore naš jezik“ i izdvoje se od ostalih, a na kraju i da nam ponude ono što stvarno tražimo i što nas zanima! Da bismo došli do ovoga smatram da moramo dobro da se upoznamo i osluškujemo potrebe svojih potrošača jer marketing odavno nije samo prodaja proizvoda.

Kako da promenimo sebe u 2020. – na nivou pojedinca, agencije, struke?
Pre svega, moramo uvek raditi na pronalaženju rešenja za sopstvene ili tuđe probleme. Jedino uz takav stav možemo napredovati u bilo kojoj oblasti. Što se tiče struke, svi dobro znamo da u svemu moramo da razmišljamo kao krajnji korisnici i zato moramo uvek biti u koraku sa njima, te početi za slanje svojih poruka da koristimo kanale koje i naša publika svakodnevno koristi. To je ono što će sveukupno učiniti naš posao učinkovitijim i boljim.


Oceni tekst

4,22 od 5
Loading...

Komentari