Marketing mreža pokrenula je seriju tekstova BUSINESS AND TRENDS 2019, u kojima direktori agencija iz Srbije i regiona ocenjuju godinu za nama i daju prognoze za narednu. Naša sagovornica ovoga puta bila je Maja Nadeždić, Client Service Director agencije Block&Roll.
Kako biste ocenili godinu za nama u oblasti tržišnih komunikacija u Srbiji?
Kada se vratimo unazad toliko se toga dogodilo za godinu dana a veoma je teško reći da je neki brend uspeo da se značajno izdvoji i uradi nešto zaista drugačije. Ovakava situacija je odgovornost i klijenata i agencija jer svi volimo da prebacujemo loptu. Mi smo probali da pomerimo granice, prethodnu godinu pored rada na kampanjama za naše klijente posvetili smo i našim dobrim idejama. Realizovali smo uspešno 10 projekata koji su uglavnom društveno odgovorni, aktivno smo uključili sve kolege i saradnike, upoznali smo divne ljude i uspeli da pomognemo mnogima da im život bude lakši i lepši. Možemo da kažemo da smo imali veoma uspešnu i kreativnu godinu, dosta drugačiju od prethodnih!
Jedan trend ili izazov koji će obeleži 2020. godinu i zašto?
Jedan od sigurno bitnih trendova je personalizovani advertising. Zasićeni smo od svega sa svih strana i potrošaci sve više cene kada im brend kreira personalizovani iskustvo. Razne tehnolohije koje su nam na raspolaganju danas nude mnogo više od uvida u generalne potrebe potrošača, možemo doći do veoma specificnih interesovanja i očekivanja pojedinaca, na nama je samo da ih pametno iskoristimo.
Da li i kako advertising može da promeni svet?
Verujem da advertising kreira svet oko nas, naša industrija kreira trendove, gradi svest potrošača, edukuje, kreira dobre ideje koje menjaju percepciju ljudi o proizvodima, uslugama, okruženju…
Kako da promenimo sebe u 2020. – na nivou pojedinca, agencije, struke?
Potrebno je da svi budemo kreativni u stvaranju velikih inicijativa i hrabri da nađemo put kako da ih realizujemo. Čini mi se da u našoj struci ima sve manje entuziazma ali vreme je da mi preuzmemo inicijativu i da budemo ti koji inspirišu i pokreću klijente i celu kreativnu industriju a ne da čekamo da nas neko probudi.