BUSINESS AND TRENDS 2019: Ne očekujte da drugi povedu vaše bitke, ali ni da svaki put uspete!

Marketing mreža pokrenula je seriju tekstova BUSINESS AND TRENDS 2019, u kojima direktori agencija iz Srbije i regiona ocenjuju godinu za nama i daju prognoze za narednu. Naš sagovornik ovog puta bio je Anđelko Trpković, CEO agencije Publicis Group za Adriatic region.

Kako biste ocenili godinu za nama u oblasti tržišnih komunikacija u Srbiji?
Godinu za nama bih definisao kao standardnu, sa iskričavim trenucima međunarodnog priznanja za domete srpske kreativne industrije. Naravno da tu pre svega mislim na prvi Euro EFFIE koji smo osvojili, ali i na uspehe naše agencije i drugih agencija iz Srbije na regionalnim festivalima.

Jedan trend ili izazov koji će obeleži 2020. godinu i zašto?
Nisam od onih koji veruju da se trendovi menjaju samo zato što promenimo kalendar na zidu. Verujem da je potrebno malo više vremena da bi se nešto prepoznalo kao trend i bilo prihvaćeno kao svakodnevica u našem poslovanju. Nema nikakve dileme da je personalizacija poruke, uz konstantan razvoj tehnoloških mogućnosti za to, ono što u najvećoj meri određuje sadašnjost i budućnost industrije tržišnih komunikacija. Sve to prati potreba za kvalitetnim, dostupnim i na zakoniti način prikupljenim podacima. Moramo voditi računa da personalizacija bude prihvaćena kao blagodet za korisnika da primi poruku koja je u skladu sa njegovim potrebama i aspiracijama, a ne zloupotreba informacija koje se o njemu prikupljaju a da toga često nije ni svestan.

Da li i kako advertising može da promeni svet?
Advertising menja svet već 100 godina, koilko zapravo u ovoj formi otprilike postoji. Koliko će ga menjati u budućnosti zavisi od nas koji se u ovom trenutku njime bave. Oni koji su se ovim poslom bavili pre nas, ostavili su trag ne samo u poslovnom segmentu, nego i razvoju kulture, obrazovanja, umetnosti…
Materijalni svet, poljuljanih estetskih i etičkih vrednosti, u kojem živimo moraće da bude redefinisan u nekom narednom periodu. Nadam se da će svoju ulogu u tome imati i svi vredni i talentovani ljudi koji se bave advertisingom na zadovoljstvo nas, i svih onih koji bi posle nas ovim poslom poželeli da se bave.

Kako da promenimo sebe u 2020. – na nivou pojedinca, agencije, struke?
Svaka promena, pa i ona najveća počinje ličnom odlukom i aktivošću pojedinca. Sami odlučite šta je ono što bi ste želeli da se promeni i osmislite način na koji će te privući značajan broj drugih pojedinaca da vam pomognu u realizaciji. Ne očekujte da drugi povedu vaše bitke, ali ne očekujte ni da svaki put uspete. Važno je da se svakom pobedom, i svakim porazom, brusi sopstveni stav i da se urođenoj strasti i stečenom znanju doda i veoma važan element – iskustvo.

Kada bi ja postavljao prioritete, zamolio bih sve da prvo razmisle o definisanju profesionalih standarda koje određuje ovaj trenutak, a da nakon toga postave ciljeve promena. Samo na taj način možemo izmeriti uspešnost promene. Na zgradi beogradske Opservatorije stoji natpis Omnia in numero et mensura (Sve je u broju i meri), kao dokaz da i oni koji gledaju u zvezde moraju da imaju referentnu vrednost.


Oceni tekst

3,50 od 5
Loading...

Komentari