Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

BUSINESS AND TRENDS 2019: Najveći izazov u 2020. biće kako zainteresovati potrošače!

Marketing mreža pokrenula je seriju tekstova BUSINESS AND TRENDS 2019, u kojima direktori agencija iz Srbije i regiona ocenjuju godinu za nama i daju prognoze za narednu. Naša sagovornica ovoga puta bila je Aleksandra Kožul, Communication Director External, Internal and Digital u Novaston Marketing Consultancy.

Kako biste ocenili godinu za nama u oblasti tržišnih komunikacija u Srbiji?
Tržišne komunikacije u Srbiji se svake godine penju za stepenicu iznad. Gde god da se okrenete, vidite neka sjajna idejna rešenja, koja vas nekada ostave bez reči i nateraju da se zapitate. Na sreću imamo jako puno kreativaca koji su slobodni u svojim izražavanjima, a onda kada ih pustite da sami osmisle i prezentuju ideju, bez mnogo postavljanja “strogih” pravila, onda je i proizvod sjajan. Takođe, bilo je dosta projekata koji možda nisu bili tako sjajni, ali svakako smo se svi trudili i dali najbolje što smo mogli. Primetno je da je ovu godinu zabeležila i prava ekspanzija agencija koje nude “content” koji kod nas polako postaje sve više prepoznat kao jedan od najvažnijih poslovnih alata. Možda je moj subjektivni osećaj, ali čini mi se da smo svi ove godine uspeli da efikasnije komuniciramo i da u odnosu na to efektnije radimo.

Jedan trend ili izazov koji će obeleži 2020. godinu i zašto?
Društvene mreže sasvim sam sigurna će biti u fokusu u 2020. godine. Ne samo što su nam promenile živote, i svakog dana nam sve više i više menjaju, već su od svakog od nas napravile jedan svojevrstan medij. Dakle, svako ko ima nalog na nekoj društvenih mreža može da izvrši uticaj na ljude oko sebe. Naredne godine će zaživeti još jedna promena, ukidanje lajkova na svim profilima na Instagramu. Ova veoma radikalna odluka je pogodila influensere, pa nam ostaje da se vidi kako će se oni izboriti sa ovom promenom, jer će ovaj potez sigurno uticati na razvoj influenser marketinga koji je poprilično uzeo zamaha posednjih godina. Iz godine u godinu, podaci pokazuju da ljudska pažnja opada, tako da su se i društvene mreže okrenule kraćim sadržajima. Kada se pojavio story na Instagramu, nije ga pratilo toliko ljudi, dok je danas ta forma jedna od napopularnijih. Pojavile su se i nove društvene mreže koje su u velikoj meri zainteresovale korisnike, jedna od njih je Tik-tok koja je namenjena mlađim korisnicima. Jedan od najvećih izazova naredne godine će biti, kako uspeti u tome da zainteresujete potrošače, jer su poslednjih godina zatrpani brojnim notifikacijama, raznim sadržajima i ponudama u online svetu. Dakle, postavlja se pitanje kako ispričati priču, a ne biti dosadan, već inovativan, kratak i jasan. Mislim da će to biti jedan od najvećih izazova – izdvojiti se od ostalih, biti prepoznatljiv i privući pažnju.

Da li i kako advertising može da promeni svet?
Advertajzing je već promenio svet. Godinama unazad, postepeno, kreiranjem sadržaja, stilova, donošenjem inovativnosti i novih pogleda na svet. Advertazing u velikoj meri utiče generalno nas ljude i kompanije. Advertajzing ima mogućnost da način svet boljim mestom za život. Setimo se se samo nekih kampanja, koje su skrenule pažnju na ozbiljne teme u društvu, kao što je to npr. kampanja “Neželjana”. Ideja je bila da se pokrene javna debata na temu prenatalnih testova i selektivnih abortusa, osnaživanje društva u pokretanju promene i potpisivanje peticije koja je predata Vladi CG za bolju primenu zakona. Gotovo da ne postoji osoba koju ova kampanja nije dirnula. Dakle, kampanje mogu da menjaju svest ljudi i slobodno upru prstom u neki društveno odgovornu temu, samim tim i da promene svest jednog društva o nekom pitanju.

Kako da promenimo sebe u 2020. – na nivou pojedinca, agencije, struke?
Samo stalnim usavršavanjem, učenjem i učenjem. Čitanjem, praćenjem trendova, ali ne slepo, već sa merom i određenim kritičkim osvrtom. Druženjem, ostavljanjem prostora za lični mir, jer samo tako možemo biti dobri sebi, a time i za posao i okruženje u kome radimo i živimo.

OGLAŠAVANJE

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!