Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

Preporučujemo

BUSINESS AND TRENDS 2019: Možda je dovoljan cilj da advertising ne načini svet gorim nego što jeste…

Marketing mreža pokrenula je seriju tekstova BUSINESS AND TRENDS 2019, u kojima direktori agencija iz Srbije i regiona ocenjuju godinu za nama i daju prognoze za narednu. Naš sagovornik ovoga puta bio je Draško Roganović, CEO agencije MPG Plus.

Kako biste ocenili godinu za nama u oblasti tržišnih komunikacija u Srbiji?
Rekao bih da je bila prosečna na nivou industrije, nekoliko dobrih kampanja, većina prosečnih i nešto ispod toga. Na agencijskoj strani malo značajnijih promena, kod većih klijenata nekoliko promena vlasništva koje nisu bitnije uticale na način funkcionisanja kada je naša industrija u pitanju. Očekivano, najviše promena je bili u oblasti digitala. Na mikro nivou, za MPG, jedna od najdinamičnijih godina do sada, sa širenjem portfolija usluga i sa snažnim rastom prometa i broja zaposlenih što je sve dovelo i do značajnih organizacijskih promena.

Trend ili izazov koji će obeleži 2020. godinu i zašto?
Veštačka inteligencija, napredna robotika i 5G tehnologija već sada u mnogome utiču na to kako stvari funkcionišu. Brzina promena će uticati na to kako industrije funkcionišu i povećavati značaj svakodnevnog prilagađavanja i učenja za zaposlene. Otvaranjem granica zemalja EU za rad naših ljudi možemo očekivati još veću emigraciju u svim kategorijama radno sposobnog stanovništva što će dovesti do pritiska na visinu plata. Iz oba razloga smatram da će najveći izazov u 2020. i narednim godinama biti pronalaženje održivih načina za zadržavanje i pronalaženje kadrova koji mogu da kvalitetno odgovore na izazove koje nam promene donese.

Da li i kako advertising može da promeni svet?
Fokusiranjem na istinske vrednosti, humorom, dobrim emocijama, kritičkim razmišljanjem ili aktivizmom svako od nas kao pojedinac može doprineti boljem svetu, a naročito cela jedna industrija. Ipak. što su društvo i političke elite zreliji to je veća mogućnost za to da i naša industrija značajno utiče na pozitivne promene. Naravno, uticaj može biti i negativan, a drastične primere toga smo već videli kroz neetičke manipulacije glasačima putem društvenih mreža. Možda je dovoljan cilj da advertising ne načini svet gorim nego što jeste jer je opasnost od toga veoma velika.

Kako da promenimo sebe u 2020. – na nivou pojedinca, agencije, struke?
Mogu da dam odgovor koje su promene na koje ću se ja lično i MPG kao organizacija fokusirati. Snažnije ćemo nastaviti sa digitalnom transformacijom u svim sferama poslovanja, povećaćemo našu efikasnost i vrednost koju pružamo klijentima. Povećaćemo ulaganja u edukaciju zaposlenih i omogućiti njihov lični razvoj i bolji uvid u načine rada na najrazvijenijim tržištima u Evropi kada je naša industrija u pitanju. Povećaćemo budžet za razvoj i inovacije i realizovati pilot projekte u tom segmentu što će nam omogućiti dalji rast i razvoj. Aktivnije ćemo se uključiti u aktivnost jedne nevladine organizacije i time, nadamo se, unaprediti poziciju onih kojima je pomoć preko potrebna.

Forum

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

5,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!