BUSINESS AND TRENDS 2019: Ključ je u ljudima!

Marketing mreža pokrenula je seriju tekstova BUSINESS AND TRENDS 2019, u kojima direktori agencija iz Srbije i regiona ocenjuju godinu za nama i daju prognoze za narednu. Naša sagovornica ovoga puta bila je Danka Trbojević, Managing Director agencije DRIVE.

Kako biste ocenili godinu za nama u oblasti tržišnih komunikacija u Srbiji? Koliko je ona bila (ne)uspešna za agencije u Srbiji?
Industrija tržišnih komunikacija u našem regionu zaostaje za globalnim kretanjima. Upotreba novih tehnologija i novih platformi radi pozicioniranja na tržištu u razvijenijim zemljama već se meri bilionima dolara dok kod nas još uvek nije iskorišćen kapacitet digitalnih komunikacionih kanala. Bez obzira na to 2019. je za agenciju DRIVE bila uzbudljiva , dinamična i izuzetno uspešna. Osvojili smo nekoliko nagrada na regionalnim i domaćim festivalima. Glavnu Somborac nagradu dobili smo za promociju Exit fondacije i kampanju Stay clean, a moram napomenuti da smo bili jedina agencija iz Srbije koja je osvojila nagradu. U saradnji sa agencijom McCann Beograd smo osvojili i IAB Serbia Mixx nagradu za najbolju inovativnu kampanju uradjenu za Schweppes. Zaposleni u našoj agenciji pobedili su na takmičenju Young Lions i prisustvovali su na globalnom takmičenju u Kanu, što smatramo ogromnim uspehom. Širenjem portfolija usluga, povećanjem broja zaposlenih i značajnim organizacionim promenama, mislim da smo kao agencija bili dobar partner našim klijentima.

Koje trendove ili izazove možemo da očekujemo u 2020.?
Internet i društvene mreže su promenile tehniku oglašavanja zauvek i učinile je naprednijom. Tehnologija i njen razvoj će nastaviti da oblikuje i buduće oglašavanje. U praćenju novih modela komunikacija kriju se i najveći izazovi. Tradicionalni model komunikacija značajno se promenio baš kao što su se promenile i potrebe potrošača, njihovo korišćenje slobodnog vremena i prijem poruka. Pretraga online informacija, video sadržaja, pristup društvenim mrežama sa upotrebom smart phone uredjaja postala je ne samo brža i lakša nego se i interakcija odvija u svako vreme i na svakom mestu. Ogromna količina digitalnih informacija omogućava potrošaču da bira i dobije sadržaj koji želi i kada ga želi. On, u isto vreme, ne želi da bude prekidan porukom koja nije iz njegove sfere interesovanja, nije važna ili nije dobra. To pred nas kao profesionalce postavlja zadatak da zaradimo njihovu pažnju i vreme. Kao što svaki pojedinac danas može ostaviti pozitivan ili negativan komentar o proizvodu ili sadržaju bilo gde na mreži, tako je i na nama zadatak da se u istom trenutku (real time) uključimo u tu komunikaciju.

Kompanije i brendovi koji su se odvojili od konkurencije i došli do svoje grupe potrošača upotrebljavali su nove tehnologije i inovativne kanale komunikacija. Prirodno je i neophodno da zajedno sa klijentima budemo prisutni na platformama (kanalima) na kojima naša ciljna grupa provodi najviše vremena, dakle, kanalima kojima veruje ….. i da se priključimo toj diskusiji. Duboko razumevanje da je naša publika spremna da bude iznenađena dovodi do uspeha. To dokazuju za sada kod nas još uvek samo pojedinačne inovativne kampanje. Tehnologija nam dozvoljava da pomeramo granice na liniji brend-potrošač i zato je važno da poruka i sadržaj budu prilagodjeni konkretnom odredjenom trenutku. To je, naravno osnova ali je pravi izazov u kreiranju zabavnog sadržaja koji stiže do pravih ljudi i u različitim kontekstima. Ostavljajući podatke o svom kretanju i interesovanjima potrošači nam u sferi digitala vrlo jasno stavljaju do znanja šta žele.
Na nama je da iskoristimo njima bitne momente. Ova vrsta komunikacije u pravom trenutku na razvijenim tržištima postala je standard ponašanja kod onih kompanija koje žele da poboljšaju svoju poziciju na tržištu kao i doživljaj svog brenda u digitalnom svetu. Svaka nova platforma stavlja nas pred novi izazov. Na nama je da na te izazove odgovorimo kreiranjem digitalne putne mape na koju će brendovi biti plasirani tako da se pamte.

Poslovni savet – kako da agencije bolje posluju u 2020.? Šta je potrebno da uradimo na nivou struke, agencije, pojedinca?
Verujem da će naredna godina doneti i veće razumevanje o prirodi digitalnog oglašavanja koje podrazumeva brzu reakciju, real time komunikaciju sa korisnikom i drugačiju kreativnost od one koju smo vidjali na domaćem tržištu u prethodnim godinama. Najbitnije je da, ni jednog trenutka, ne zaboravimo da se obraćamo publici koja se ne odvaja od svog smart phone-a i da poruka stiže do internet obrazovane publike, koja je probirljiv ali veliki potrošač. Dakle, poruka mora da bude prilagođena ovom „mediju“ i zato sveža i vizuelno i po sadržaju. Samo tako, u obilju ponude, možemo privući i zadržati njihovu pažnju. Ključ je kao i uvek u ljudima. Naš cilj je da u samoj agenciji ali i na strani klijenata razvijamo i podstičemo razumevanje tržišta u digitalnom svetu.

Da li i kako advertising može da promeni svet?
Već sam rekla da su internet i brojne društvene mreže već u velikoj meri promenile i unapredile tehniku oglašavanja. U isto vreme dok se kompanije i brendovi oglašavaju, moguće je da se iz istih izvora i na isti način razvija svest o zdravstvenoj ili kulturi ishrane, zaštiti kulturnih dobara i nasledja, životne sredine, nacionalnih parkova, itd. Verujem da ova industrija može da menja svet na bolje. Za prave i dugoročne efekte neophodno je da struka raste i razvija se, ali je potreban i zajednički rad oglašivača, agencija i medija. Efikasno oglašavanje u digitalnom svetu – zanimljivo, efektno, u pravo vreme i upućeno pravim korisnicima, može biti moćan kanal da agencije, kompanije i mediji budu i promoteri pravih vrednosti u zajednici.


Oceni tekst

4,67 od 5
Loading...

Komentari