Direktor marketinga kompanije „Holcim“ Srbija Igor Panić specijalno za Marketing mrežu govori u kojoj meri je ulaganje u obrazovanje zaposlenih važno za jednu kompaniju, kako izgraditi poverenje pravovremenim obaveštavanjem i pratiti razvoj novih medija, ali i u kojoj meri će smanjeni budžeti za oglašavanje uticati na poslovanje kompanije.
Kompanija Holcim ima stogodišnju tradiciju u Švajcarskoj, a kod nas postoji od 2006. godine. Od samog dolaska na srpsko tržište svojim kvalitetom obezbedili ste visoko mesto na tržištu i postali sinonim za beton u građevinskoji industriji. Koja je tajna uspeha Holcim kompanije?
Visok kvalitet, standardi, poštovanje zahteva tržišta uvek su osnovno pravilo za uspeh. Biti među 15 najprofitabilnijih kompanija u Srbiji, dodatno potvrđuje da je Holcim tokom deset godina poslovanja opravdao poverenje svojih korisnika. Takođe, odgovornost je ključni princip kojim se vodimo u poslovanju i svakodnevno imamo u vidu da je oko dve i po hiljade porodica na neki način povezano sa našim radom. Naravno, ono što nam u velikoj meri pomaže jeste i dobra organizacija posla i tim stručnjaka u svim segmentima kompanje.
U kojoj meri je ulaganje u obrazovanje kadra i razvijanje pozitivne poslovne klime u kompaniji važno za održivost jednog preduzeća i građenja imidža kako unutar korporacije tako i u javnosti?
Mišljenja sam da je znanje i usavršavnje investicija u postojeći biznis. Zato je prioritet Holcima, uvek bio ulaganje u zaposlene, u kapacitete čitavog tima. Samo tokom 2011, Holcim je kroz različite treninge i edukacije uložio oko 300 hiljada evra za obrazovanje naših zaposlenih u Srbiji. Da bi ostali lideri na tržištu, ključno je da prepoznamo nove trendove i prilike, i na pravi način ih koristimo.
Kompanija Holcim ima veoma razvijenu i transparentnu strategiju društveno odgovornog poslovanja. U kom pravcu će se razvijati aktivnosti vezane za tu oblast?
Holcim svakodnevno pronalazi izazove i motive za angažovanja i utemeljenje društveno odgovornog poslovanja, koje je neodvojivi deo naše strategije. Tokom, jubilarne 2012. godine nastavićemo da ulaže u lokalnu zajednicu, prevashodno u razvoj Popovca i Paraćina. Briga o našim komšijama i životnoj sredini, svakako je prioritet. Verujem da ćemo vas, kao i do sada, iznenaditi postojećim i novim projektima i ostaviti značajan trag u društvu u kome radimo.
U kojoj meri će u Holcimu u ovoj godini doći do smanjenja budžeta za oglašavanje i da li će se ono, po Vašem mišljenju, odraziti na poslovanje kompanije?
Budžet jeste bitna, ali ne i presudna stvar kada je proces stvaranja u pitanju. Ukoliko imate dobru ideju uvek se pronađe način za njenu realizaciju. Biti kreativan, sa ili bez finansijske podrške, uvek je izazov.
Koji su, po Vašem mišljenju, najbitniji segmenti uspešnog komuniciranja sa javnošću i medijima? Kakvo je iskustvo Vaše kompanije?
Slobodno mogu reći da klasičnog recepta nema. Transparentno komuniciranje, poverenje, pravovremena informacija i prilagođavanje novim kanalima komuniciranja svakako treba istaći. Obaveza svih koji teže da imaju razvijene odnose sa javnostima jeste prilagođavanje novim medijima i popularnim društvenim mrežama. Holcim je to prepoznao i trudi se da proaktivno deluje.
Autor: Mirjana Marić