Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Budućnost sajmova je na Internetu!

Direktor firme „Expologic“ Nebojša Petrović specijalno za Marketing mrežu govori da li će virtuelni sajmovi ugroziti tradicionalne sajamske nastupe, koliko sredstava je potrebno za originalan virtuelni sajam, ali i da li je ova vrsta sajmova popularna među srpskim kompanijama.

Sem komponente efikasnosti, sajmovi nude druženje, poznanstva, sklapanje posla „lice u lice“. A šta je to što se može istaći kao najjači adut virtuelnog sajma?
Virtuelni sajam je dostupan 24 sata dnevno 365 dana u godini. Nismo limitirani ni brojem posetilaca ni brojem izlagača.

Može li razvijanje virtuelnog sajma da ugrozi tradiciju održavanja klasičnih sajmova ili su oni ipak komplementarni?
Kreirali smo virtuelni sajam ne želeći da zamenimo ili ugrozimo sajamske manifestacije u realnom svetu, već da omogućimo bržu, lakšu, bogatiju, trajniju, kreativniju i globalniju prezentaciju biznisa.

Poznato je da su izlganja na klasičnim sajmovima skupa za firme jer podrazumevaju poseban angažman i velika sredstva pre, za vreme i nakon sajmskog nastupa. Kolika sredstva su neophodna da bi prezentacija u virtuelnom svetu bila adekvatna i dovoljno atraktivna?
Troškovi izlaganja su znatno manji nego na realnim sajmovima, tako da i manjim firmama daje mogućnost da predstave svoje proizvode i usluge. Mi u ponudi imamo tri tipa štanda. Svaki od štandova nudi mogućnost upload-ovanja određenog broja dokumenata, fotografija, proizvoda i video materijala. Veličina i broj materijala za upload se razlikuje u zavisnosti od tipa štanda za koje se izlagač odluči.
BASIC ŠTAND nudi osnovno izlaganja uz odabir jednog od sedam modela štandova sa maksimalnim upload-om od 10 Mb.
BUSINESS ŠTAND je brendirani Basic štand. Ovim će vaš štand izgledati originalnije, ali pored ove vizuеlne razlike nudi i veći prostor za upload-ovanje promotivnog materijala, čak 50 Mb.
CUSTOM MADE ŠTAND je potpuno unikatan štand koji se radi po željama klijenta. Ideja je da se u potpunosti isprati vizuelni identitet i prepoznatljivost kompanije. Nudi mogućnost upload-ovanja do 100 Mb materijala.

Expologic se već nekoliko godina bavi razvijanjem sajta efair4u.com. Kakvi su rezultati do sada? Imaju li srpske kompanije želju da prate svetske trendove kada je sajamski nastup u pitanju?
Za dve i po godine rada na virtuelnom sajmu predstavilo se preko sedam hiljada firmi, a od toga preko tri hiljade firmi iz Srbije. Privredna komora Srbije, u saradnji sa www.efair4u.com inicirala je da se preko ovog Internet portala najveći broj srpskih preduzeća predstavi na “World Expo” koji je održan u Šangaju 2010. godine.

Da li je svetska ekonomska kriza doprinela porastu interesenata za predstavljanjem na virtuelnim sajmovima?
U vreme svetske ekonomske krize virtuelni sajam je uspeo da se proširi na tržišta Makedonije, Bosne i Hercegovine, Crne Gore, Hrvatske, Poljske i Slovačke i omogući firmama iz regiona da uspostave saradnju i da predstave svoje proizvode i usluge posetiocima iz drugih zemalja uz znatno smanjene troškove.

Koja je budućnost klasičnih sajmova u odnosu na virtuelne?
Internet poslovanje polako preuzima primat u odnosu na klasično zbog brzine, dostupnosti, manjih troškova. Sve više ljudi rezerviše hotele i avio karte putem Internet. Internet mediji i video servisi polako zamenjuju klasične, tako da mislimo da je i budućnost klasičnih sajmova na Internetu.

Autor: Mirjana Marić

OGLAŠAVANJE

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!