Da li ste znali da žene provode 50% više vremena u neplaćenim kućnim poslovima od muškaraca? Hajde da izjednačimo razliku i ravnopravno podelimo neplaćene kućne poslove. Hajde da slavimo žene!
Prema Rodnoj analizi Koordinacionog tela za rodnu ravnopravnost Vlade Republike Srbije, u Srbiji danas žene provode 50% više vremena u neplaćenim kućnim poslovima od muškaraca. Neplaćeni poslovi u domaćinstvu uključuju održavanje životnog prostora, kupovinu i pripremu hrane, dopunjavanje usluga koje se pružaju članovima porodice u javnom i privatnom sektoru i upravljanje društvenim i ličnim odnosima.
Ovogodišnja kampanja “Budimo =“ nastavak je inicijative koju je Coca-Cola pokrenula povodom Internacionalnog dana žena u cilju podizanja svesti o razlikama u ekonomskim primanjima muškaraca i žena.
Za Coca-Cola sistem, 8. mart je podsetnik da nikada ne zaboravi na borbu za ljudska prava, ekonomsku, političku i socijalnu ravnopravnost žena i muškaraca. Ipak, žene su često manje vrednovane za svoj trud. “Širom sveta, žene su stub kompanije Coca-Cola i sigurni smo da je to jedan od uzroka našeg planetarnog uspeha. Mi verujemo da ravnopravnost i osnaživanje žena imaju nemerljive pozitivne efekte na celokupno Društvo,” kažu iz The Coca-Cola Company, i dodaju: “Mi želimo da svaka žena i svaki muškarac budu ravnopravni u profesionalnim, ali takođe i u neplaćenim kućnim poslovima. I zato se zalažemo za jednakost i ekonomsko osnaživanje žena. Za društvo bez razlika!“
„Iako Budimo = kampanjom ukazujemo na socio-ekonomski nejednak položaj žena, Coca-Cola zapravo želi da inspiriše sve one koji se zalažu za punu ravnopravnost polova u svim segmentima društvenog života, da nastavimo sa osnaživanjem žena svaki dan i uvažavamo i poštujemo različitosti čime ćemo značajno doprineti društvenoj inkluziji’’, izjavila je Kubra Kilicel, brend menadžer kompanije Coca-Cola.
Ujedinjene nacije u Ciljevima održivog razvoja izdvajaju cilj broj 5 – Postići rodnu ravnopravnost i osnažiti sve žene i devojčice, koji se zalaže da sve žene imaju ravnopravan pristup obrazovanju, zdravstvu, dostojanstvenom radu i budu zastupljene u procesima donošenja političkih i ekonomskih odluka, što će podstaći održive privrede i korisitti društvima i celokupnom čovečanstvu. Jedan od podciljeva u potpunosti je posvećen prepoznavanju i vrednovanju neplaćenog staranja i rada u domaćinstvu kroz obezbeđivanje javnih usluga, infrastrukture i politike socijalne zaštite, te kroz promovisanje zajedničke odgovornosti u domaćinstvu i porodici, na način koji je prikladan u odgovarajućoj državi. Prema podacima iz 90 zemalja, žene dnevno provode u proseku tri puta više vremena od muškaraca u neplaćenim poslovima staranja i poslovima u domaćinstvu, čime se ograničava njihovo vreme za plaćeni rad, obrazovanje i slobodno vreme i dodatno se pogoršava njihov rodno zasnovani nepovoljni socioekonomski položaj.
“Tokom 2020. godine, svi smo postali svesniji načela održivog razvoja u svemu što radimo. Održiva kreativnost je u srži naše filozofije, ali je i neiscrpan izvor inspiracije za osmišljanje ideja koje mogu da pokrenu svet. U saradnji sa dugoročnim klijentima i partnerima, ideje pokazuju svoju punu snagu i kreativnost, pokreću društveni dijalog i pomeraju granice“, rekla je Jelena Jazić, dirketorka agencije McCann Beograd, i poželela srećan Međunarodni dan žena!