Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

BTL u fokusu potrošača

Ukoliko bismo stavili u fokus tržište sa aspekta marketing aktivnosti, uočili bismo sve izraženiju tranziciju sa ATL na BTL aktivnosti. Promene u strukturi, navikama i očekivanjima potrošača dovele su do ovog trenda.

Potrošači danas očekuju, ali i zahtevaju, da relevantne informacije i poruke koje će ih pokrenuti na akciju dobiju na što direktniji način, u interakciji sa brendom, kroz preferirani kanal komunikacije.

Za razliku od ATL aktivnosti putem kojih dopiremo do masovne publike sa porukama koje jačaju brendove, prenose opšte informacije o proizvodu ili pokreću emocionalne reakcije, BTL aktivnosti se sastoje od ciljanih, direktno usmerenih marketinških aktivnosti koje respondiraju sa zahtevima i očekivanjima potrošača u vezi sa određenim brendom. Sa aspekta klijenta, BTL marketing omogućava adekvatno merenje rezultata ulaganja, praćenje povrata ulaganja i ciljano je usmeren na povećanje prodaje.

BTL danas predstavlja neiscrpan generator informacija korisnih kako za potrošače tako i za brendove. BTL omogućava kupcima da pre kupovine proizvode vide, probaju, osete, formiraju mišljenje i daju povratne informacije. Sa druge strane, kroz BTL aktivnosti brendovi se kastimizovano predstavljaju ciljnim publikama kroz posebno osmišljene aktivnosti koje vrednosti i benefite brenda najbolje predstavljaju u svetlu očekivanja ciljne grupe.

Kao i sve marketinške aktivnosti, i BTL prolazi kroz određene faze transformacije i evolucije. Sve izraženije promene u ponašanju potrošača dovele su do velikih promena u BTL-u. Potrošači više nisu samo obični konzumenti proizvoda koji odluku o kupovini nekog proizvoda donose na osnovu funkcionalnih i emocionalnih benefita. Kupci danas očekuju da se između njih i brenda stvori odnos zasnovan na zajedničkim vrednostima koje ih spajaju. Umeće BTL-a svodi se upravo na prepoznavanje ovih vrednosti i stvaranje okruženja u kome će se formirati pozitivno iskustvo iz odnosa brenda i potrošača. Razvoj digitalnog marketinga omogućio je BTL-u pristup velikim bazama podataka na osnovu kojih lakše dolazimo do informacija o preferencijama i ponašanju ključnih potrošača. Zahvaljujući alatima digitalnog marketinga, i uz podršku digitalnih aktivacija i kreativnog sektora, nastaju uspešne BTL kampanje sa posebnim naglaskom na brend aktivacije.

Neke od ključnih BTL aktivnosti danas su upravo one najdirektnije – brend aktivacije, promocije na mestima prodaje, eventi, road show-i i digitalne brend aktivacije.

Brend aktivacije predstavljaju umetnost pokretanja potrošača na akciju kroz afirmativnu interakciju i formiranje pozitivnih iskustava u vezi sa proizvodima i brendom. Ova BTL aktivnost predstavlja posebno efektan vid komunikacije i konekcije između proizvoda i potrošača jer one navode potrošače da kroz direktan kontakt sa brendom formiraju pozitivna iskustva, stvore emocionalnu povezanost i postanu korisnici proizvoda.

U okviru Smartpoint-a posluje poseban sektor koji se posvećeno bavi BTL aktivnostima za naše klijente. Posebno nam je drago da naši klijenti prate trendove vezane za BTL i da zajednički generišemo BTL kampanje o kojima se priča i koje daju dobre rezultate. Jedna od kampanja na koju smo posebno ponosni je brend aktivacija za brend Planet of Plants u okviru manifestacija Street Food festival i Burgeraj. Bio je poseban izazov osmisliti i realizovati brend aktivaciju putem koje ćemo asortiman vege proizvoda približiti tradicionalnom, klasičnom kupcu, a ne samo vege konzumentu, kreirati pozitivno iskustvo u vezi sa Planet of Plants brendom i podstaći prodaju proizvoda.

Nadam se da će BTL nastaviti da prati trend rasta i da će u periodu koji dolazi pokazati svoj pun potencijal, posebno kroz kolaboraciju sa digitalom i kreativom.

Za Marketing mrežu tekst napisala: Matija Đorđić, Account Director, Smartpoint Adria

OGLAŠAVANJE

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

5,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!