today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Brendovi, tranzicija i tradicija

U vreme krize, potrošači u regionu sve se više okreću proizvodima koji asociraju na porodicu, tradiciju i sigurnost. Stručnjaci smatraju da se upravo tu krije šansa za proboj brendova iz Srbije. Ističu, međutim, da bi trebalo izbeći trenutni kampanjski pristup brendiranju.
Od 25 najjačih brendova u regionu, samo četiri dolaze iz Srbije. To su rezultati istraživanja agencije za ispitivanje tržišta „Valikon“, sprovedenog u Srbiji, Hrvatskoj, Sloveniji, BiH i Makedoniji. Stručnjaci procenjuju da su veće šanse za proboj brendova iz Srbije, jer se u vreme krize potrošači u regionu sve više okreću proizvodima koji asociraju na porodicu, tradiciju i sigurnost.
U vremenu tranzicije, neke robne marke stare Jugoslavije su nestale, a neke opstale. Kada se osvrnemo samo nekoliko decenija unazad, shvatimo da je život bio bezbrižniji, a standard bolji. Mnogi šezdesete, sedamdesete i osamdesete godine pamte kao srećnija vremena. U sećanju su mnogima ostale kao godine kada se živelo lagodnije, kada smo kupovali kvalitetnije proizvode i kada su preovladavale drugačije emocije. O tome svedoči i izložba brendova „Živeo život“.
Savetnik za odnose s javnošću Tanja Kovač kaže da postoji dosta brendova na ovom tržištu koji su imali veoma dobar kvalitet. Međutim, ono što ih je sputavalo da prežive i da opstanu, da pobede konkurenciju koja je došla osamdesetih i devedesetih jeste bio dizajn. „Mi smo prodavali veoma dobre šporete, usisivače, ali dizajn je bio potpuno neprilagođen tom vremenu“, objašnjava Kovačeva.
Do samo pre neku godinu, modernost i atraktivnost bile su glavne odrednice pri izboru proizvoda u regionu. Tradicija je danas sve važnija. Aleksandar Milanović iz agencija za istraživanje tržišta „Valikon“ ukazuje na to da su srpski brendovi u blagoj prednosti u odnosu na brendove iz regiona. „Pre svega to je zbog veličine srpskog tržišta, a potom i zbog nepostojanja velikih diskontnih lanaca u Srbiji. Razlog je i relativno mala ponuda trgovinskih marki na teritoriji Srbije“, objašnjava Milanović.
Moć marketinga i brendiranja još pre nekoliko desetina godina bolje su osetile firme iz zapadnih delova tadašnje Jugoslavije.
Profesor Branko Maričić sa Ekonomskog fakulteta u Beogradu ističe da, ako se kvalitetan proizvod izbaci na tržište, on mora da ima i svoje obeležje. To je suština brendiranja. „To obeležje će pokazati nekome nešto, a on će to prepoznati. Taj koji prepozna on će to da preferira, ako preferira on će uzeti pre nekog drugog i to će tako ići. Ja mislim da je nama šansa kao i svima drugima, da sve ono što imamo dobro – ne zapostavimo“, napominje profesor Maričić.
Stručnjaci se slažu da imamo brendove koji mogu da konkurišu onima u regionu, ali ističu da bi u Srbiji trebalo izbeći kampanjski pristup brendiranju, koji sada vlada.

Izvor: RTS

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!