today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Brendovi i društvene mreže: vodič za objavljivanje sadržaja tokom pandemije

Virus COVID-19 doveo je u pitanje mnoge uobičajene prakse u online marketingu, pa tako i vođenje društvenih mreža.

Ne možemo sa sigurnošću reći da je “doba corone“ iza nas, jer još uvek većinu vremena boravimo kod kuće ili na sigurnoj udaljenosti jedni od drugih. Osim rada na daljinu i kućnih poslova, korisnici širom sveta najviše ovog istog vremena provode i na društvenim mrežama.

Iako mere u nekim zemljama popuštaju, kao recimo kod nas u Hrvatskoj, još uvek je preporučljivo biti oprezan i odgovoran, čemu možemo doprineti i mi marketingaši – digitalne agencije i klijenti, i zajedničkim snagama.

Pitanje na koje ćemo dati svoj odgovor i savet jeste šta i kako objavljivati na društvenim mrežama tokom pandemije COVID-19.
Konkretne preporuke i savete za nekoliko industrija možete pronaći u bookletu koji se nalazi na kraju teksta.

Trebaju li brendovi objavljivati sadržaj ili ne?
Jedno od glavnih pitanja koje se provlači među brendovima jeste treba li uopšte objavljivati sadržaj na društvenim mrežama tokom pandemije. Kratko i jasno – da!

S obzirom da se radi o situaciji koja je nepredvidljiva i o kojoj se još uvek ne znaju sve činjenice ni trajanje, ovo je period tokom kojeg korisnici traže zabavu, utehu, savet i informacije na društvenim mrežama, a brend je taj koji bi trebao nastupiti kao partner korisnicima — na način da daje informacije i usluge koje će im pomoći da poboljšaju kvalitet svojih života tokom ovog perioda češćeg boravka kod kuće.

Da korisnici zaista provode više vremena na društvenim mrežama pokazuju i statistički podaci raznih istraživanja. Socialbakers iznose brojke prema kojima sugerišu da su “fanovi Facebook Brand stranica u Evropi provodili više vremena online svaki dan poslednjih nedelja.“ Upoređujući nedelju u martu s onima iz februara, aktivnost korisnika povećala se za 16.1% (najveća aktivnost je zabeležena oko 20h uveče, a aktivnost je povećana i tokom subota i nedelja).

Business 2 community takođe donose podatke prema kojima se korišćenje TikToka, Instagram Storiesa, Twittera, Twitcha, LinkedIna i podcasta povećalo, a Facebook i Instagram se koriste na interaktivniji način i među samim korisnicima (primer su cirkulacije challengea, veće korišćenje live video formata, održavanje webinara i slično).

S obzirom na povećanu aktivnost korisnika, ali i smanjenje cena oglasa tokom pandemije, plaćeni doseg (paid reach) brendova koji su bili aktivni na Facebooku se povećao (za 28.6% između sredine marta i sredine aprila).


Foto izvor

Treba li komunicirati s fanovima i na koji način?
Ako objavljujemo sadržaj, onda je i razumljivo da ćemo aktivno komunicirati s korisnicima. Community management i tone of voice su od velike važnosti za brend u ovom periodu.

Trenutna situacija nije primerena za sarkazam ili hladnoću, ali empatija, razumevanje, pozitivnost pa čak i humor s ukusom se daleko mogu čuti.
Ono što je najbitnije i na čemu treba graditi svoj način komunikacije jeste aktivno slušanje svoje publike. Sve što misle, govore, trebaju i žele čini odličnu podlogu za kreiranje sadržaja za društvene mreže sopstvenog brenda.

Šta korisnicima trenutno treba?

● Tačne, proverene i pouzdane informacije
● Customer service i podrška
● Distrakcija i lagan, zabavan sadržaj
● Osećaj zajedništva i pozitivnost.

Sad je pravo vreme za izgradnju ili održavanje aktivnog i podsticajnog 1 na 1 odnosa s korisnicima, u svrhu izgradnje jake, stabilne i lojalne zajednice okupljene oko brenda.

No, osim kupaca i korisnika naših usluga, ne treba zaboraviti i na interne timove. Za što bolju koordinaciju i kvalitetu community managementa brenda, poželjno je pripremiti brend communication guidelinese, FAQ i slične pouzdane izvore informacija s kojima mogu raspolagati i koje im mogu pomoći u komunikaciji s korisnicima na društvenim mrežama.

Social media content booklet
U ovom kratkom vodiču Degordian vam donosi praktične savete kako, koliko i na koji način kreirati sadržaj za društvene mreže tokom pandemije COVID-19. Preuzmite ga ovde.

Autor: Lucija Potočnik, Social Media Strategist, Degordian Hrvatska

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!