today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Brend kultura u digitalnom ekosistemu

Deseti po redu Vivaldi CMO forum i ove godine okuplja marketing profesionalce na Mokroj Gori u periodu od 19. do 21. juna. Tema foruma je Brend kultura u digitalnom ekosistemu. Tim povodom, specijalno za Marketing mrežu govore Milka Negrović, Strategic Account Manager agencije Homepage Creative Digital, Bojan Joksimović, Managing director, O5 Brand Design Consultancy i Bojan Balaž, organizator Vivaldi CMO foruma.

Dolazak interneta, dao je publici „dirigenstku palicu“. Publika je aktivnija nego ikada. Da li je to zaista tako? Da li je zaista publika ta koja kreira sadržaj ili je ključnu ulogu ipak igraju brendovi i zašto?
MILKA NEGROVIĆ, koselektorka foruma: Pubika jeste i aktivnija i glasnija. Nove tehnologije omogućile su da pojedinac postane medij za sebe. Informacije su transparentne, publika kreira sadržaje i deli informacije o brendovima, što čini da su brendovi sada većim delom u rukama publike. Brendovi danas imaju publiku kao izdvojeni (i teško kontrolisani) marketing sektor. Da li će publika biti snažna podrška ili opasna pretnja brendovima, zavisi od njhovog međusobnog odnosa i stepena povezanosti. Put do povezivanja sa publikom nije neka tajna mapa. Zapravo je vrlo jednostavan, jasan i širok. Ono što je najteže na tom putu za brendove, jeste da fokus sa sebe, prebace na publiku i njene potrebe. Ali ne onako, teorijski, već vrlo iskreno, u svakom segmentu poslovanja i svakom obraćanju publici.

Kolika je realna moć negativnog komentara na internetu i koliko mu se danas veruje?
MILKA NEGROVIĆ, koselektorka foruma: Kako je advertajzing industrija nekoliko puta u prošlosti postajala industrija obmane, poverenje publike bivalo je izigrano. Brendovi su obećavali sve i svašta, te se neki tihi revolt publike krčka godinama. Sve je manje poverenje u brendove i ono što oni govore. Komentari (preporuke, ocene) korisnika imaju daleko veću težinu. Ono što se često sreće u praksi i što je jako opasno, jeste ignorisanje negativnih komentara od strane brendova. “Nećemo time da se bavimo, to nas ne interesuje, nije istina…” Važno je i treba da se bavimo negativnim komentarima. Treba da ih čujemo i cenimo kao dragocenu povratnu informaciju koju nam publika daje. Brend ne može da živi bez publike, publika može bez brenda.

Hiperprodukcija sadržaja, ali i trend fake news-a uzdrmali su poverenje publike u medije, lidere, brendove, ali i marketing. Možemo li uopšte i kako povratiti poverenje publike?
BOJAN JOKSIMOVIĆ, koselektor foruma: „Okruženje“ koje treba zaštiti je brzo iscrpljujuća dobra volja koju publika ima prema većini kompanija. Marketinški ekvivalent „globalnom zagrevanju“ je rastući cinizam publike. „Ozonski omotač“ uzajamnog poverenja između publike i marketinga je brzo izgoreo kao rezultat mnogih malih i velikih zloupotreba marketinške struke tokom decenija. Marketing menadžeri su preblizu borbenim linijama da bi shvatili ovaj problem u njegovom punom obimu. Oni su previše zauzeti sa svakodnevnom borbom prsa u prsa sa svojim konkurentima i čak kako se često čini, sa svojom publikom.

Postavljanjem „perspektive potrošača“ više ili manje trajno, marketinški praktičari mogu da odu daleko kako bi marketing učinili pozitivnom silom koja poboljšava kvalitet života svoje publike. Istraživački napori bi trebalo da budu uloženi na merenje stepena ozlojeđenosti publike zbog taktike neprestanog „bombardovanja“ nerelevantnim sadržajima. Trebalo bi da ukažemo na put ka smislu u marketinškim praksama (analogno „održivom razvoju“ čiji je cilj očuvanje fizičkog i mentalnog okruženja) jer je deficit istog toliko prisutan u svakodnevnom životu koliko i u biznisu.

U toj igri poverenja, možemo li reći da će marketing biti „kolateralna šteta“? Kao marketing praktičari, čijim interesima služimo, a čije interese treba da služimo?
BOJAN JOKSIMOVIĆ, koselektor foruma: „Efikasnost“. Da li je to sinonim za maksimizaciju prodaje i profitabilnosti ili podrazumeva odluke koje su istovremeno u najboljem dugoročnom interesu kako za publiku tako i za kompanije?

Gotovo pola veka se čovečanstvo bavi strategijama kako lakše ili brže doći do cilja, ma kakav on bio. S druge strane, nestrpljenje i želja za trenutnim zadovoljstvima nikada nisu bili veći: mnogo trošimo na neplanirane kupovine, igrice, telefone, serije. Zapravo, nedovoljno vremena posvećujemo sebi. Skloni smo da skočimo na parče torte, iako znamo da ne bi trebalo… I sve se to dešava jer nismo dovoljno zainteresovani za ono što će nas sačekati iza ćoška, naše buduće ja.

Kada je reč o snazi trenutnog zadovoljstva i zabave, budućnost, bila bliska ili daleka, dobija bitku. Kada marketing bude izašao iz sveta „instant gratifikacije“ zarad progresa profita, i malo dublje ušao u suštinsku istinu svoje publike da su ljudi „gladni smisla“, biće šanse da konačno dodjemo do onoga što nam život znači. Profitabilnog progresa.

Nekoliko reči o programu – šta ove godine učesnici mogu da očekuju na Vivaldi forumu?
BOJAN BALAŽ, organizator foruma: Kada sam razmišljao o programu Letnjeg Vivaldi CMO foruma, pošao sam od želje Mokrogorske škole menadžmenta da forum organizujemo sa partnerima iz Homepage-a i Bojanom Joksimovićem. Tema i program su se sami nametnuli, Homepage eksperti za digitalni marketing a Bojan Joksimović, vodeći domaći stručnjak za život i razvoj brenda.

Formalni deo programa se vrti oko brenda i strategija i taktika za njegovo kreiranje, produžavanje životnog ciklusa i ultimativno kreiranja brend kulture koja u svom fokusu treba da ima čoveka sa svim njegovim vrlinama i manama, težnjama i aspiracijama. Učesnici su direktori marketinga, brend menadžeri, stručnjaci za strategiju itd.

Vivaldi forumi su posebno poznati po neformalnoj atmosferi i „van nastavnim“ aktivnostima, kao što je AVANTAGE Mokra Gora Late Night Talks sa Pecom Popovićem ili Motivacija za kraj sa dobro poznatim junacima iz arhivatorskog odeljenja. Sve to u bajkovitom ambijentu Mokre Gore.

Za rezervacije i program događaja posetite sajt  Vivaldi CMO forum

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

4,67 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!