Brend horoskop

Od Instagram mimova do multimilijarderske industrije aplikacija, popularnost astrologije je u globalnom porastu, zahvaljujući milenijalcima i genzerima koji se okreću mističnom i iracionalnom.

Slike: Aplikacija Sanctuary, izvor: Apps.apple.com (gore); Primer astrološkog mima na IG, izvor: @notallgeminis

Dating/networking aplikacija Bumble uvela je mogućnost pretrage potencijalnog partnera po horoskopskom znaku. New York Times navodi da je astrologija („Big Zodiac“) trenutno sigurna investicija, tržište vredno preko 2.1 milijarde dolara, a o ovome svedoči veliki uspeh astroloških aplikacija poput Co-Star i Sanctuary. Urednici portala The Cut i Broadly izveštavaju da je traffic na njihovim stranicama koje se bave horoskopima eksponecijalno porastao, a poučen ovim uspehom, Vice je sredinom godine pokrenuo svoju aplikaciju Astro Guide, koja promoviše „kosmički wellness“.

Procenjuje se da je istorija astrologije duga okvirno 4000 godina, ali deluje da sada postaje masovni fenomen na koji bi brendovi trebalo da obrate pažnju.

Zašto je sada došao trenutak za astrologiju?
Pre svega, pomama za astrologijom može se posmatrati kao posledica sve veće želje za personalizacijom. Sa jedne strane, astrologija nam pruža osećaj individualnosti, jer, iako grupisani u 12 horoskopskih znakova, u kombinaciji sa podznakom, položajem i odnosom planeta dobijamo svoje jedinstvene astrološke profile. Sa druge strane, astrologija može pružiti i osećaj pripadnosti, mogućnost da se međusobno povezujemo na nivou znaka i raznih drugih astroloških karakteristika („I ja imam Veneru u Strelcu!“), kao i na nivou cele astrološke supkulture (koja pre svega vlada na Instagramu).

Astrologija se može posmatrati i kao deo wellness trenda. Studija psihologa Grejema Tajsona iz 1982. pokazala je da se ljudi okreću astrologiji u trenucima velikih problema i stresa u životu. S obzirom na to da globalno vlada sve veći stepen nesigurnosti povodom budućnosti, okretanje ka astrologiji se može protumačiti kao odbrambeni mehanizam i vid brige prema sebi.

Na kraju, astrologija je trend koji odražava duh našeg doba „post-istine“. Astrologija nema naučnu osnovu, ali to ne predstavlja prepreku njenoj popularnosti. Kao kulturni i psihološki fenomen, ona pruža okvir izražavanja i odnosa prema ličnosti, temperamentu, kao i svim većim životnim izazovima. Njen uticaj ne leži u predviđanju i objašnjavanju događaja, već samo u činjenici da nam pruža živopisan i zabavan rečnik da ih opišemo.

Šta brendovi rade?
Brendovi tek počinju da se oslanjaju na ovaj trend. Benefit personalizacije u najvećoj meri primetan je u industriji nege i lepote, a kao primere možemo navesti Julep lakove za nokte, Bite karmine i Spectrum četke za šminku, sa specijalnim kolekcijama namenjenim svakom znaku zodijaka.

Slike: Julep lak za nokte za Vodolije, izvor: Julep (gore); Bite karmin za Device, izvor: Bite Beauty (dole)

Astrološke prognoze mogu biti efikasan način da se korisnici dodatno podstaknu da koriste usluge brenda. Amazon Prime šalje mesečni horoskop u okviru svog newsletter-a kako bi inspirisao svoje pretplatnike da uživaju u različitim proizvodima i programima svoje mreže na način svojstven svom znaku zodijaka. Njihov konkurent Netflix, jedan od navoljenijih brendova među genzerima, takođe se naslonio na ovaj trend sa povremenim referencama na horoskop na svojim društvenim mrežama.

Astrologija za marketare
Na kraju, postavlja se pitanje da li možemo da se oslonimo na ovaj trend i sa tačke gledišta strategije brendova? Jezik astrologije je dovoljno slikovit i povezan sa istorijom ljudske percepcije sveta, i u tom smislu se može uporediti sa brend arhetipovima. Da li će brend horoskop dopuniti brend arhetip? Da li ćemo uskoro kreirati natalnu kartu kada budemo „rađali“ novi brend? Odgovor svakako nije na zvezdama.

Autor teksta: Maša Marinković, Strategic planner, LUNA TBWA Beograd


Oceni tekst

5,00 od 5
Loading...

Komentari