Biti različit najveća je snaga neke kompanije!

Dragan Rajčin, COO kompanije Chameleon, specijalno za Marketing mrežu govori šta znači kvalitetno organizovan događaj i u kojoj meri kvalitet produkcije utiče na utisak o istom.

Koliko je organizacija događaja zahtevan i kompleksan posao i šta, po Vašem mišljenju, znači kvalitetno organizovan događaj?
Mi u Chameleon-u smo odavno prestali da se zadovoljavamo samo kvalitetno organizovanim događajem jer nam se to nekako podrazumeva. Ono čemu težimo je originalnost i podizanje nešeg dela posla na nivo umetnosti. Ipak, da bismo do toga došli, pre svega, radimo veliki broj čisto tehničkih poslova, onih koje publika ne vidi – smišljamo idejna rešenje, pripremamo dokumentaciju, procenjujemo budžete, utvrđujemo prednosti i mane prostora u kom se radi, organizujemo logistiku kako bi sve bilo gotovo na vreme, a potom kvalitetno izvodimo sam događaj i vraćamo opremu u magacin ili je otpremamo na sledeću lokaciju. Organizacija je kompleksna na mnogo nivoa i za prevazilaženje problema koji nastaju u procesu stvaranja neophodan je dobro uigran tim stručnih tehničara i savršena koordinacija svih učesnika u projektu. Glavni i osnovni cilj je da onaj kome je show namenjen vrlo jasno čuje i vidi sve, bez obzira na kom mestu u prostoru se nalazi, a kada je događaj kvalitetno organizovan publika ne treba da primeti ono što je naš posao, a zove se rad sa opremom, već da uživa u čarima prikazanog na sceni uz besprekoran doživaljaj.

U kojoj meri kvalitet produkcije, pa samim tim rasvete i tehničke opreme, utiču na utisak o nekom događaju?
Možda ću zvučati neskromno, ali duboko smo uvereni da upravo način na koji je događaj prezentovan nosi jako veliki broj poena kad je finalni utisak u pitanju. Današnje vreme je doba vizuelne kulture, mnogo se pažnje poklanja izgledu i formi, a svima je cilj da budu drugačiji i jedinstveni. Isto je i sa događajima – da bi se razlikovali i izdvojili iz mase dešavanja neophodno je da baš produkcija napravi taj čuveni WOW efekat. Najprostije rečeno produkcija je ambalaža događaja i ona mu daje finalni izgled, šmek. Malo ljudi će se setiti koja je bila 6. pesma na nekom koncertu, ali će svi sigurno primetiti kakvo je bilo svetlo i da li je zvuk bio dovoljno kvalitetan.

Koji su najnoviji trendovi kada je u pitanju organizacija i produkcija događaja? U kojoj meri su klijenti u Srbiji danas spremni da izdvoje novac za kvalitetnu produkciju eventa?
Već duže vreme apsolutni trend je „BITI RAZLIČIT“. I upravo u tome leži naša snaga. Situacija je takva da danas svako može da poseduje tehniku boljeg ili lošijeg kvaliteta, jeftiniju ili skuplju… ali način na koji će se ta oprema upotrebiti zahteva kreativnu crtu do koje baš i nije lako doći. Upravo u tom segmentu apsolutno vladamo situacijom. Trudimo se da svaki put prevaziđemo sebe, a mislim da nam to i uspeva.
Podizanje kvaliteta produkcije je upravo ono što čini da jedni opstaju, a drugi ne. Mislim da je ključ uspeha na vreme shvatiti da stavka tehnike u budžetu nije trošak nego investicija. U Srbiji, na žalost, nemamo milionske cifre opredeljene za tehniku na nekom događaju, međutim većina naših klijenata je svesna vrednosti koju nosi dobra oprema i stručno obučen kadar i spremna je da investira resurse u vrhunsko ozvučenje, rasvetu, binu, ekrane… jer znaju da će im se to, na duže staze, višestruko isplatiti.

Navedite nam događaj za pamćenje, a koji je realizovan u 2018. u Srbiji. Po čemu je taj događaj bio poseban i drugačiji?
U 2018. smo imali više od 150 projekata, a svaki događaj koji radimo nam je jako bitan i poseban ali ako već moram da izdvojim jedan, neka to bude Ru:FoamFest. Ovaj festival postoji deset godina i po mnogo čemu je jedinstven na našem prostoru. Dešava se u malom gradu, okuplja nekoliko hiljada ljudi, a ceo koncept nije zasnovan na skupim DJ imenima nego upravo na kvalitetu produkcije i doživljaju koji ista ostavlja na posetioca, te imamo potpunu slobodu kada je dizajn bine, rasvete, ekrana i specijalnih efekata u pitanju. Za uspešnu realizaciju potrebno je mnogo truda, rada, energije i odricanja, a FF je dokaz da maksimalno zalaganje daje vrhunske rezultate uz garanciju dugoročnog opstanka.

Kako je protekla saradnja sa Marketing mrežom oko organizacije festivala Kaktus 2018?
Pre svega zanimljivo, što je i najbitnije. Na projektu su radili ljudi koji tačno znaju šta žele i kako da to sprovedu u delo. Chameleon je ponudio rešenja za koja smo smatrali da su u tehničkom smislu adekvatna potrebama festivala, a sa kreativnog aspekta su u potpunosti u skladu sa temom. Rezultat je najbolje izdanje Kaktusa do sada. Dovoljno je reći da je svetski poznata kompanija CAST Software upravo render za Kaktus 2018. ubacila, kao primer, u novo izdanje svog proizvoda. Radujem se našoj narednoj saradnji.


Oceni tekst

5,00 od 5
Loading...

Komentari