today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Biti ekspert u svom poslu istovremeno je i privilegija i obaveza!

Znanje je moć. Biti ekspert u svom poslu je istovremeno i privilegija i obaveza. Profesionalizacija u svim sferama društva je od velike važnosti, ništa manje u oblasti oglašavanja. Ulaganje u nove naraštaje, stalna edukacija, stručno usavršavanje i praćenje trendova bitni su za našu oblast sve više i više, pogotovo u svetlu velikih i brzih promena koje se dešavaju u svetu marketinških komunikacija.

U Srbiji se polaže na edukaciju, ali prostora za poboljšanja ima dosta. Kompanije sve više uviđaju značaj profesionalnog marketinškog kadra. Marketing je često u prilici da bude delatnost u kojoj i o kojoj svako ima mišljenje, ali naš zadatak je da stalno naglašavamo značaj specijalizacije. Sa druge strane, tu su i kompanije koje rade po najvišim svetskim standardima i primenjuju dobru praksu. Primera radi, mi u Scholz&Friends-u kombinujemo nemačku metodologiju i lokalnu kreativnost, radeći na potpuno isti način kao što se radi u bilo kojoj evropskoj državi.

Edukacija je podjednako važna i za klijente i za agencije, a ulaganje u edukcaiju dovodi do međusobnog boljeg razumevanja. Sigurna sam da imamo dobrih stručnjaka na našem tržištu i izvrsnih kreativaca te da je naš zadatak da se još više potrudimo i budemo otvoreni za razmenu i slobodni protok ideja, koncepata i znanja.

Na nedavno završenom Kaktus festivalu imali smo prilike da čujemo zanimljive predavače iz različitih oblasti marketinških komunikacija. Takođe je bila organizovano predavanje za mlade naraštaje. U potpunosti podržavamo inicijativu i radujemo se sledećem Kaktusu.

I naša struktovna udruženja realizuju programe edukacija. UEPS (Udruženje za tržišne komunikacije) redovno organizuje stručna predavanja. IAA (International Advertising Association) Serbian Chapter je pokrenuo veoma značajan projekat pod imenom AcademIAA, tromesečni program sa ciljem oblikovanja novih generacija lidera u svetu komunikacija. Naša kreativna direktorka Svetlana Ćopić je koordinator za modul kreativa u okviru AcademIAA, koju smo u svakom smislu podržali.

Inicijative za seminare za liderski kadar i seniore takođe postoje. Uskoro nas čeka i PRilika koju organizuje Društvo Srbije za odnose sa javnošću.

Kompanije svakako treba da imaju svoje programe edukacije. Na primer, Scholz&Friends ima svoj kamp za zaposlene, Strategy Weekend na kojem najtalentovaniji pojedinci zajedno sa klijentima rade na unapred definisanim kreativnim izazovima zajedno.

Praksa je ključ za dobro obavljanje posla, ali bez teorije ne postoji profesionalizam. U vreme kada sam ja završavala Ekonomski fakultet postojala je samo jedna lekcija u udžbeniku Komuniciranje sa potrošačima koja nas je podučavala o marketinškim agencijama. Sada se to mnogo promenilo, ali je praksa neprikosnoveni način da se dođe do ekspertskog nivoa. Diplome ne znače mnogo ako ne možete da primenite znanje u praksi. Svakako je pohvalno što više relevantnih visokoškolskih ustanova pruža mogućnost sticanja akademskih znanja iz oblasti marketinga.

Za mene je lično od velike važnosti bilo to što sam imala priliku da učim od najboljeg. Osnovne korake sam učila od Dragana Sakana, pionira marketinga na ovim prostorima, kao i većina kolega lidera lokalnih agencija. Dobro je biti na izvoru informacija, i učiti zanat od onih koji ga dokazano znaju. Takođe sam imala priliku da pohađam Ideas Campus-u, prvu multidiciplinarnu školu posvećenu kreativnom mišljenju. Kursevi Lateralnog razmišljanja i Šest šešira za razmišljanje profesora De Bona su sredstva koja redovno koristim u radu.

Moj savet mladim ljudima je da ulažu u sebe i u svoju edukaciju. Znanje i trud uvek daju rezultate i nađu svoj put. Sve je lako kad si mlad, i sve je lako kada znaš. I da ne zaboravim, pratite i osluškujte pažljivo: „The best books about advertising are not about advertising“.

Za Marketing mrežu tekst napisala:
Tijana Adamov, Managing Director Scholz&Friends Belgrade

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

1,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!