Oglašavanje je odavno postalo oličenje savršene kolaboracije umetnosti i tehnologije. Sa pojavom veštačke inteligencije reklame su podignute na viši nivo i svedoci smo svetske trke – ko će blještavije, ko će kreativnije i ko će više pažnje privući.
Najnoviji trend u svetu advertisinga jesu 3D bilbordi koji osim svrhe da ispromovišu određeni proizvod, imaju zadatak i da atraktivnim izgledom privuku pažnju prolaznika i time ujedno postignu viralnost na društvenim mrežama. Da biste videli jedno ovakvo malo remek delo advertisinga, ne morate više da maštate o Tajms skveru i svetskim metropolama, dovoljno je da prošetate centrom Beograda. Prvi 3D bilbord u Srbiji, postavljen je na dobro poznatoj Palati “Albanija”, a iza njega stoji kreativni tim Ananasa. Kada budete bili u prilici, prošetajte ovim delom grada i uverite se zbog čega ovaj bilbord može da stoji rame uz rame sa drugim bilbordima na Tajms skveru. Ne brinite, neće iskočiti neki robot i uzviknuti „Klik! Bum! Tras!“ i uplašiti vas. Ananas je interesantnom 3D iluzijom i ovim bilbordom predstavio ono što najbolje radi – da bude prvi u svemu, prvi „Šoping mol, a na netu!“. Navikli smo da nam Ananas među prvima saopšti dobre vesti i donese inovacije, ali pokretanjem ovakvog načina oglašavanja, oborili su sve rekorde.
View this post on Instagram
Reklame kao što su 3D roboti, zastrašujuća stvorenja i razne druge 3D iluzije očekivali smo na sred Tajms skvera. Viđali smo pokretne džinovske torbice, patike i parfeme kako krstare svetskim metropolama i pitali se kada će se nešto slično pojaviti i kod nas. Na domaćem terenu kada su inovacije u pitanju ipak je nepisano pravilo da „kaskamo“ za svetskim trendovima po nekoliko godina, a nekada i decenijama. Često je sinonim za uspešnu advertising kampanju kada se džinglovi iz reklamnih spotova nesvesno pevuše, posebno tokom novogodišnjih praznika. Te kampanje jesu bile kreativne i verodostojno su predstavljale brendove, ali neretko im je nedostajao faktor X koji bi ih učinio upečatljivim.
Sa usponom IT-ja i preplitanjem umetnosti, inovacija i tehnologije, čini se da je Ananas otkrio taj faktor X, te ćemo u narednom periodu biti svedoci sjajnih saradnji kreativnih i IT timova domaćih kompanija koji idu u korak sa svetskim trendovima i stvaraju mala remek dela advertisinga.
Da li je bilo teže pripremiti sve novogodišnje pakete i dopremiti ih na vreme ili savršeno uklopiti svaki inč led ekrana kakvog Srbija nije imala do sada – ne znamo, ali jedno je sigurno – i jedno i drugo obavljeno je na visokom nivou.
Ovakvim načinom oglašavanja definitivno je pokrenuta revolucija na domaćoj advertising sceni, a mi smo pripremili kokice i sa nestrpljenjem čekamo da vidimo šta nas sve očekuje u narednom periodu.