Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

THE BEST OF 2018: Radovan Kupres, LUNA TBWA

Marketing mreža pokrenula je seriju tekstova THE BEST OF 2018, u kojima istaknuti kreativni direktori agencija iz Srbije izdvajaju najbolje lokalne, regionalne i globalne kampanje iz prethodne godine. Pogledajte koje je kampanje Radovan Kupres, kreativni direktor agencije LUNA TBWA, izdvojio kao najbolje.

Ako mogu da primetim neku pravilnost, ona se ogleda u tome da su najzanimljivije komunicirali oni brendovi koji nisu govorili samo o sebi, nego o temama od šireg javnog značaja. Nisu, naravno, svi u tome bili jednako uspešni. Za početak, nije lako prepoznati društveni (globalni) interes kojem, u skladu sa sopstvenim identitetom i kategorijom, određeni brend može smisleno da doprinese i da, čineći to, ne izgleda neiskreno.

Lacoste je, po meni, sjajan primer. Zeleni krokodilčić je toliko moćan i prepoznatljiv logo da je mogao, zarad važnog cilja, da ustupi mesto drugim životinjskim vrstama. Kampanja “Save Our Species” izvrstan je primer kako veliki brend, nastupajući u pametno odabranoj misiji za opšte dobro, jača sopstvenu snagu i postaje neizostavan deo kulturnog dijaloga.

Posredno i neposredno, naša industrija je u dobroj meri odgovorna za teror mladosti ili, grublje rečeno, ejdžizam kao bolest savremene civilizacije. Ikea u Belgiji je, povodom Zimskih olimpijskih igara, našla način da slavi “zlatne godine”. Vanserijski inspirativan spot.

U vremenu opterećenom islamofobijom, Coca Cola je iskoristila Ramazan kao povod da uputi emotivno snažnu, univerzalnu poruku o empatiji, solidarnosti i poštovanju različitosti. Kada se prerpičava, narativ ramazanske kampanje može da zvuči kao kalkulantski zbir politički korektnih opštih mesta, ali kada se finalni proizvod vidi, mora se skinuti kapa.

I kod nas je Coca Cola uspela da pomeri granice onoga što se očekuje od brend komunikacije i da postane goruća tema u društvu. Reč je, naravno, o famoznom viralnom videu s Deda Mrazom koga je zbunila rano postavljena praznična dekoracija. I o svemu što je pratilo pojavljvanje tog videa. Znate o čemu govorim pošto (i to znate) link ne mogu da nađem.

Zadatak za sve nas u domaćoj kreativnoj industriji je, dakle, da nastojimo svojim radom biti relevantni za javnost, u najširem značenju tog pojma, a ne samo za “potrošače”.

A ako niste uspeli da vidite ovo, evo prilike:

OGLAŠAVANJE

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

5,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!