Kreativni direktor hrvatske agencije „Bruketa&Žinić OM“ i član Upravnog odbora HURA-e Davor Bruketa specijalno za Marketing mrežu govori o ovogodišnjem BalCannes-u, zašto agencije ne bi trebale da propuste priliku da ove godine prijave svoje projekte, kao i zašto se insistira da ovaj festival bude netakmičarskog karaktera.
Prošle godine organizovana je prva revija regionalne kreativnosti. Kako se „rodila“ ideja i šta je bio osnovni cilj BalCannesa?
Želeli smo na neki način iskoristiti činjenicu da se na Weekend Media Festivalu u Rovinju, kao najjačem medijskom okupljanju u regiji, pojavljuju i brojni oglašivači. Odlučili smo iz tog razloga kreirati jedinstveni pregled regionalnih marketinških agencija i njihovih projekata, kakav bi oglašivačima služio za jednostavnije snalaženje među informacijama o tome šta se sve nudi na regionalnom tržištu, i kako bi mogli eventualno odlučiti s kime žele sarađivati nakon što pogledaju agencijske prezentacije i eventualno uspostave neki daljnji kontakt.
I prošle, a i ove godine organizatori insistiraju da BalCannes ne bude takmičarski festival. Zašto? Smatrate li ovaj koncept uspešnim, odnosno da li on, po Vašem mišljenju, može privući i zadržati pažnju agencija?
Oglašivačima danas nije toliko bitno šta o marketinškim projektima misle drugi kreativni direktori koji sede u žirijima različitih takmičenja, nego im je pre svega bitno imati brzu i relevantnu informaciju o tome što se sveukupno nudi na njihovom marketinškom tržištu i da sami mogu dobiti uvid u sve te informacije pa sami odlučiti šta ih zanima, zavisno o kategoriji svojih proizvoda i usluga. BalCannes je prilika i za agencije da se pokažu potencijalnim klijentima i za oglašivače da na jednostavan način pronađu prave partnere za rešavanje svojih komunikacijskih izazova.
Možemo li ove godine očekivati neke novine u samom konceptu BalCannes-a? Da li će biti izmena u načinu prijavljivanja radova, žiriranju i sl.?
Gotovo sve je isto kao i prošle godine: agencije prijavljuju svoje projekte putem videoprezentacija tako da ih aploadaju online, uz pristupačnu kotizaciju od 135evra. Mogu se prijaviti sve reklamne agencije iz Srbije, Hrvatske, Slovenije, BiH, Makedonije i Crne Gore, s marketinškim projektima koje su realizivali u periodu između 1. maja 2012. do 31. maja 2013., a rok za prijavu je 1. septembar 2013. Svi prijavljeni radovi prikazivaće se toom Weekend Media Festivala u septembru u Rovinju, dok će 25 selektivanih imati priliku za prezentaciju uživo na glavnoj bini WMF-a pred okupljenim oglašivačima. Selektori su stručni novinari koji prate marketing, njih šestero, iz svake zemlje regije po jedan. Svake godine pa tako i ove želimo zadržati dva člana žirija od prethodne godine, jer nam je važan kontinuitet, dok će se ostali članovi menjati.
Prošlogodišnji BalCannes doživeo je uspeh – 52 agencije iz 6 zemalja u regionu i 100 prijavljenih projekata, a nedavno je raspisan konkurs i za prijavu radova za BalCannes 2013. Ima li već interesovanja? Zašto agencije ne bi trebale da propuste priliku da se prijave i pojave na ovogodišnjoj reviji najboljih reklamnih agencija u regionu?
Gotovo sve relevantne regionalne agencije su učestvovale prošle godine, a propustiti ne bi trebalo jer očekujemo još veći broj oglašivača, dakle još veći broj potencijalnih prilika da se za vas čuje, da se vidi vaš rad, ali i prilika za nove poslove. Zanimljivo je da su prošle godine komentari nekih od oglašivača bili da su prvi put primetili neke projekte i neke agencije, što samo govori o potrebi ovakve jedne fokusirane prezentacije regionalne marketinške prakse, jer se pojedine stvari izgube u šumi informacija, a mnoge manje agencije i manji projekti ne mogu dobiti priliku na većim revijama i takmičenjima.
Deo BalCannes projekta je i BalCannes Yellow Pages – jedinstvena baza reklamnih agencija. Šta će ovaj imenik značiti oglašivačima i struci? Imaju li sve reklamne agencije mogućnost da se nađu u imeniku ili je on rezervisan isključivo za one koji prijave radove na BalCannes?
BalCannes Yellow Pages je online baza regionalnih reklamnih agencija u kojoj se mogu naći samo agencije i projekti koji se prijave na BalCannes. Ideja iza toga je bila da se projekti i agencije s BalCannesa mogu jednostavno i besplatno pretraživati putem weba i nakon što se završi Weekend Media Festival. Oglašivači tako u svakom trenutku mogu pregledati projekte prema kategorijama, da li je to prehrambena industrija ili telekomunikacije ili nešto treće, i odabrati one koji im se čine interesantnim za saradnju.
Možete li na osnovu prošlogodišnjih prijavljenih radova oceniti stanje kreativne scene u regionu? Ima li razlike među zemljama u regionu?
BalCannes nije Cannes, ali ima zaista dobrih projekata. Kada smo tako videli sve agencije i radove na jednome mestu, iako i poznajemo scenu, iznenađujuće je bilo koliko ima pametnog kreativnog razmišljanja. Ima dobrih rešenja i u offline i online kanalima i mislim da nema prevelike razlike između zemalja u regiji, jer svi delimo slične uslove. Bitno je da inicijative poput BalCannesa pridonose tome da se razina kvalitete podiže.
Autorka: Ivana Parčetić