today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

BalCannes nije Cannes, ali ima zaista dobrih projekata!

Kreativni direktor hrvatske agencije „Bruketa&Žinić OM“ i član Upravnog odbora HURA-e Davor Bruketa specijalno za Marketing mrežu govori o ovogodišnjem BalCannes-u, zašto agencije ne bi trebale da propuste priliku da ove godine prijave svoje projekte, kao i zašto se insistira da ovaj festival bude netakmičarskog karaktera.

Prošle godine organizovana je prva revija regionalne kreativnosti. Kako se „rodila“ ideja i šta je bio osnovni cilj BalCannesa?
Želeli smo na neki način iskoristiti činjenicu da se na Weekend Media Festivalu u Rovinju, kao najjačem medijskom okupljanju u regiji, pojavljuju i brojni oglašivači. Odlučili smo iz tog razloga kreirati jedinstveni pregled regionalnih marketinških agencija i njihovih projekata, kakav bi oglašivačima služio za jednostavnije snalaženje među informacijama o tome šta se sve nudi na regionalnom tržištu, i kako bi mogli eventualno odlučiti s kime žele sarađivati nakon što pogledaju agencijske prezentacije i eventualno uspostave neki daljnji kontakt.

I prošle, a i ove godine organizatori insistiraju da BalCannes ne bude takmičarski festival. Zašto? Smatrate li ovaj koncept uspešnim, odnosno da li on, po Vašem mišljenju, može privući i zadržati pažnju agencija?
Oglašivačima danas nije toliko bitno šta o marketinškim projektima misle drugi kreativni direktori koji sede u žirijima različitih takmičenja, nego im je pre svega bitno imati brzu i relevantnu informaciju o tome što se sveukupno nudi na njihovom marketinškom tržištu i da sami mogu dobiti uvid u sve te informacije pa sami odlučiti šta ih zanima, zavisno o kategoriji svojih proizvoda i usluga. BalCannes je prilika i za agencije da se pokažu potencijalnim klijentima i za oglašivače da na jednostavan način pronađu prave partnere za rešavanje svojih komunikacijskih izazova.

Možemo li ove godine očekivati neke novine u samom konceptu BalCannes-a? Da li će biti izmena u načinu prijavljivanja radova, žiriranju i sl.?
Gotovo sve je isto kao i prošle godine: agencije prijavljuju svoje projekte putem videoprezentacija tako da ih aploadaju online, uz pristupačnu kotizaciju od 135evra. Mogu se prijaviti sve reklamne agencije iz Srbije, Hrvatske, Slovenije, BiH, Makedonije i Crne Gore, s marketinškim projektima koje su realizivali u periodu između 1. maja 2012. do 31. maja 2013., a rok za prijavu je 1. septembar 2013. Svi prijavljeni radovi prikazivaće se toom Weekend Media Festivala u septembru u Rovinju, dok će 25 selektivanih imati priliku za prezentaciju uživo na glavnoj bini WMF-a pred okupljenim oglašivačima. Selektori su stručni novinari koji prate marketing, njih šestero, iz svake zemlje regije po jedan. Svake godine pa tako i ove želimo zadržati dva člana žirija od prethodne godine, jer nam je važan kontinuitet, dok će se ostali članovi menjati.

Prošlogodišnji BalCannes doživeo je uspeh – 52 agencije iz 6 zemalja u regionu i 100 prijavljenih projekata, a nedavno je raspisan konkurs i za prijavu radova za BalCannes 2013. Ima li već interesovanja? Zašto agencije ne bi trebale da propuste priliku da se prijave i pojave na ovogodišnjoj reviji najboljih reklamnih agencija u regionu?
Gotovo sve relevantne regionalne agencije su učestvovale prošle godine, a propustiti ne bi trebalo jer očekujemo još veći broj oglašivača, dakle još veći broj potencijalnih prilika da se za vas čuje, da se vidi vaš rad, ali i prilika za nove poslove. Zanimljivo je da su prošle godine komentari nekih od oglašivača bili da su prvi put primetili neke projekte i neke agencije, što samo govori o potrebi ovakve jedne fokusirane prezentacije regionalne marketinške prakse, jer se pojedine stvari izgube u šumi informacija, a mnoge manje agencije i manji projekti ne mogu dobiti priliku na većim revijama i takmičenjima.

Deo BalCannes projekta je i BalCannes Yellow Pages – jedinstvena baza reklamnih agencija. Šta će ovaj imenik značiti oglašivačima i struci? Imaju li sve reklamne agencije mogućnost da se nađu u imeniku ili je on rezervisan isključivo za one koji prijave radove na BalCannes?
BalCannes Yellow Pages je online baza regionalnih reklamnih agencija u kojoj se mogu naći samo agencije i projekti koji se prijave na BalCannes. Ideja iza toga je bila da se projekti i agencije s BalCannesa mogu jednostavno i besplatno pretraživati putem weba i nakon što se završi Weekend Media Festival. Oglašivači tako u svakom trenutku mogu pregledati projekte prema kategorijama, da li je to prehrambena industrija ili telekomunikacije ili nešto treće, i odabrati one koji im se čine interesantnim za saradnju.

Možete li na osnovu prošlogodišnjih prijavljenih radova oceniti stanje kreativne scene u regionu? Ima li razlike među zemljama u regionu?
BalCannes nije Cannes, ali ima zaista dobrih projekata. Kada smo tako videli sve agencije i radove na jednome mestu, iako i poznajemo scenu, iznenađujuće je bilo koliko ima pametnog kreativnog razmišljanja. Ima dobrih rešenja i u offline i online kanalima i mislim da nema prevelike razlike između zemalja u regiji, jer svi delimo slične uslove. Bitno je da inicijative poput BalCannesa pridonose tome da se razina kvalitete podiže.

Autorka: Ivana Parčetić

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!