Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Augmented Reality u (digitalnom) marketingu i kao trend u 2022.

U poslednje vreme, svedoci smo ekspanzije korišćenja tehnologije koja ‘pojačava’ korisnikovu vizuelnu, ali i u nekim slučajevima i slušnu percepciju okoline. Mogućnosti 3D elemenata, u stvarnom okruženju korisnika, pružaju jedinstvena i impresivna digitalna iskustva i ono najvažnije, engage-uju potrošače na nezaboravan način.

Ali kako i zašto je koristimo u svrhe (digitalnog) marketinga?
Digitalne informacije su superiornije u odnosu na prirodno postojeće okruženje. U kontekstu marketinga, mnogi svetski brendovi uspeli su da kroz kratko vreme iskoriste AR tehnologiju i njegovu široku primenu, i da budu prepoznati u važnim segmentima poslovanja. Interesantan zaključak je, da ih je na ovaj korak upravo naterala globalna pandemija COVID-19, koja je od kompanija zahtevala da se snadju u novonastaloj situaciji u kojoj fizički kontakt više nije postojao kao opcija.

Postoji nekoliko odličnih primera upotrebe AR tehnologije, pa je tako u kategoriji nameštaja IKEA  unapredila svoju postojeću virtuelnu aplikaciju Place app u IKEA studio app, dodajući AR funkcije i pružajući korisniku naprednije iskustvu u opremanju svog doma. Aplikacija omogućava korisniku da isproba digitalne verzije švedskog nameštaja direktno u svom domu. Da bi to učinio,  sve što consumer treba da uradi je da proizvod izabere iz kataloga i prstom ih pomeri u željenu poziciju.

Svetski poznati, fashion brand Gucci, bio je jedan od prvih luxury brendova koji je omogućio korisnicima da „probaju“ patike – Gucci – virtual sneakers.

U oba slučaja ovo je veoma bio funkcionalan primer primene AR u e-commerce segmentu; dajući kupcima vizuelnu predstavu o tome kako će proizvod izgledati u stvarnom životu. Zapravo ova vrsta tehnologije teoretski može smanjiti povrat, uticati na povećanje konverzije i povećati zadovoljstvo kupaca, pružajući usput i nezaboravno iskustvo korisnika.

ABI Research predviđa da će do 2022. godine prodavci uz pomoć e-prodaje potrošiti 7,3 milijarde dolara na veštačku inteligenciju i da će više od 120.000 prodavnica koristiti AR tehnologije, a prema Statista-i do 2022. prihodi od e-prodaje porasti za 6,54 biliona dolara.

Medjutim, manje je poznato da AR u svojoj primeni koristi AI – veštačku ineteligenciju. AR softver dobija informacije o okolnom okruženju iz kamera i senzora. Primena veštačke inteligencije poboljšava iskustvo AR tako što omogućava dubokim neuronskim mrežama da zamene tradicionalne pristupe kompjuterskom vidu i dodaju nove funkcije kao što su otkrivanje objekata, analiza teksta i označavanje scene.

Kako se korišćenje AR dalje reflektuje u 2022. godini, kao još jedan uzlazni trend ili nešto više od toga?
„AR filteri“ napravljeni za smešne ili iznenađujuće efekte na selfijima i drugim fotografijama su posebno pogodni za marketing, i agencije ga najčešće svrstavaju u portfolio svojih produkcijskih usluga. Ovde se mogu pojaviti likovi iz filmova, maskote brendova ili sami proizvodi. Ovde je krajnji cilj zabava korisnika. Snapchat je objasnio da trećina njegovih korisnika isprobava filtere efekata zvane „sočiva“ svakog dana u proseku tri minuta. Netflix je, na primer, stvorio sablasno AR okruženje za svoju seriju „Stranger Things“ kroz koje su korisnici mogli da komuniciraju. Lanac brze hrane Taco Bell postigao je 224 miliona pregleda za samo jedan dan sa svojim filterom za selfije. Na to su, prema različitim procenama, potrošili od 500.000 do 750.000 američkih dolara. U poređenju sa reklamom u američkom medijskom događaju „SuperBowl“, ovo je dvostruko veći raspon za jednu desetinu cene. Snapchat se generalno smatra pionirom u ovoj oblasti. Facebook ga pomno prati i kao deo svoje „Platforme za efekte kamere“, predstavio je „AR Studio“.

I na kraju, ali ne i najmanje važno, proširena stvarnost se takođe može koristiti za poboljšanje statičkog oglašavanja u novinama i časopisima, kao i na posterima. Primeri ovoga postoje već dugi niz godina. Iznad svega, novost je da je neophodna tehnologija u međuvremenu postala sve raširenija. Na primer, Porsche je bio prvi nemački kupac koji je koristio nove AR funkcije aplikacije „Shazam“: Čitaoci časopisa „Auto, Motor und Sport“ pronašli su oglas proizvođača sportskih automobila koji bi mogao da se oživi preko Shazama. Za svaki prikazani model je sačuvan video koji se automatski reprodukovao. U principu, ovde se radi o modifikaciji teme „QR koda“. Međutim, u ovom slučaju zainteresovane strane nisu jednostavno upućene na veb stranicu. Umesto toga, štampani i digitalni displeji mogu biti direktno povezani i kombinovani.

Činjenica da Apple, Google i Facebook pridaju pažnju AR-u znatno je ubrzala njegov razvoj poslednjih meseci. Sledeća faza razvoja je sada na horizontu: specijalne slušalice i naočare. Microsoftov HoloLens je jedan od njih. Start-up Magic Leap najavio je svoj dugo očekivani prvi model za ovu godinu. A čini se da i Apple radi na takvom uređaju. Sa ovom primenom otvaraju se mogućnosti za potpuno nova iskustva. Industrije poput gaming-a i retail-a će sigurno profitirati iz svega a kako će se ovo reflektovati u svesti potrošača, ostaje da vidimo.

Autorka teksta: Elena Tenžera, Account Director, Drive Agency

Forum

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

4,55 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!