Marketing mreža objavila je danas rezultate istraživanja agencija za organizaciju sajmova i drugih događaja, a u okviru studije Agency Report.
Na prvom mestu po poslovnom prihodu i na četvrtom po neto dobiti nalazi se agencija MPG Plus. Ova agencija zabeležila je pad prihoda od 38,44% i pad neto dobiti za 75,59%. Pored toga, MPG Plus zaposlio je u 2020. jednog novog kolegu što je uvećanje od 1,43%.
Na drugom mestu u tabeli po poslovnom prihodu i na osmom po neto dobiti nalazi se Poliplan 1 to 1. Ova agencija zabeležila je pad poslovnog prihoda za 7,86%, kao i pad neto dobiti za 7,45%. Poliplan 1 to 1 uvećao je tim za 5,41% u 2020.
Na trećem mestu po poslovnom prihodu i na trećem po neto dobiti, nalazi se Smartpoint Adria. Ova agencija zabeležila je pad poslovnog prihoda za 29,59%, kao i pad neto dobiti za 38,64%, ali rast broja zaposlenih za čak 32,26%.
Četvrto mesto po poslovnom prihodu pripalo je Beoexpo Systemu. Ova agencija zabeležila je pad poslovnog prihoda u 2020. za 48,58%, kao i pad neto dobiti za 85,47% i pad broja zaposlenih za 6,67%.
XYZ Communications se u 2020. godini našao na petom mestu po poslovnom prihodu i na petom po neto dobiti. Ova agencija zabeležila je pad po oba finansijska parametra – 34,95% po poslovnom prihodu i 36% po neto dobiti. Broj zaposlenih opao je za 7,14%.
Agencija M2Communications zabeležila je pad poslovnog prihoda za 46,06% i pad neto dobit za 88,60%. I agencija Reprodukcija beleži pad u 2020. po poslovnom prihodu od 69,61% i pad neto dobiti 1613,59%. Isto je i sa agencijom United Moment, koja je zabeležila pad poslovnog prihoda za 45,98% i pad neto dobiti od 1145,38%.
U Agenciji za privredne registre Republike Srbije registrovana su ukupno 25 pravnih lica koje se primarno bave organizacijom sajamskih nastupa i drugih događaja.
Ukupan poslovni prihod agencija za organizaciju sajmova i drugih događaja u 2020. opao je za 42,28%. Neto dobit na nivou ove grupacije agencija, nakon stabilnog rasta u 2019. godini, beleži veliki pad od 77,85%. Broj zaposlenih u agencijama za organizaciju događaja veći je za 0,95%. Najviše novih kolega zaposlila je agencija SmartPoint Adria (10).
Nakon izbijanja pandemije virusa COVID-19 organizacija sajmova i drugih događaja potpuno je zaustavljena. Već više od godinu i po dana nema naznaka kada bi industrija organizacije događaja ponovo mogla da nastavi sa radom u punom kapacitetu. Sve agencije u ovoj grupaciji zabeležile su pad prihoda u 2020. godini, a većina njih i pad neto dobiti. Neke agencije uspele su da se transformišu i ponude usluge digitalnog marketinga ili organizacije online događaja, ali ti rezultati biće vidljivi tek u narednom periodu.
Uporedne rang liste sa finansijskim rezultatima za ovu grupaciju agencija možete pogledati na sajtu http://adwork.network/agency-report
Napomena: Za analizu su korišćeni javno dostupni podaci pravnih lica, a koji su objavljeni na sajtu Agencije za privredne registre Republike Srbije.