Ako nemate budžet i, pored toga, nemate dobru ideju, onda imate problem!

Marcelo Padoca, GCD/CW agencije David&Goliath Los Angeles (USA), kao keynote govornik otvoriće ovogodišnji festivala KAKTUS 2018, koji će biti održan 12. i 13. novembra u hotelu Hyatt Regency u Beogradu. Marcelo će, na festivalu, govoriti na temu „What we can unlearn from Michael Bay“. Tim povodom, razgovarali smo sa Marcelom kako realizovati kvalitetnu kampanju bez velikog budžeta, gde pronalazi inspiraciju i kako biti drugačiji.

Imate više od 15 godina iskustva u kreativnoj industriji, a do sada ste se susretali sa različitim željama klijenata, gde pronalazite inspiraciju za kampanje?
Da li ste ikada primetili kako, kad kupite automobil, iznenada vidite svuda isti model? Dobrodošli u fenomen Baader-Meinhof. Ovaj fenomen vam daje osećaj da ni od kuda, skoro svi govore o istom predmetu – ili da vas on brzo okružuje. Znači, svaki put kada počnem da radim na novom projektu, moj mozak počinje da prepoznaje obrasce tamo gde oni uopšte ne postoje. Puno čitam o klijentu/brendu na kome radim, sve dok jednom moj mozak podsvesno ne pomisli: „Hej, tražiću tu stvar/proizvod, bez razmišljanja o tome.“ Tada moj um počinje da povezuje tačke između onoga što čitam, slušam ili gledam i na čemu radim.

Koliko je teško objasniti klijentima da je ponekad neophodno izaći iz zone konfora i napraviti kampanju koju do sada niko nije realizovao?
Svako može imati dobre ideje, ali samo nekoliko ljudi može dati dobrim idejama život. Potrebno je puno strasti, posvećenosti i strpljenja. Puno strpljenja, jer ponekad je potrebno vremena. Juanu Cabralu trebalo je više od deset godina da ubedi klijenta da ima smisla da Gorilla svira bubnjeve. Moramo edukovati klijente. Moramo ih voditi. Moramo slušati ono što govore bez predrasuda. Moramo izgraditi iskren odnos. Ako ne verujete nikome, nikada nećete verovati ni svojim idejama.

S obzirom da su budžeti za marketing prvi koji se smanjuju kada dođe do krize u kompaniji, koje trikove koristite da napravite dobru kampanju kada skoro radite bez budžeta? Da li ste imali takvu situaciju?
Započeo sam karijeru u Salvadoru, Bahia. Na severoistoku Brazila. Mesto koje nije poznato po velikim budžetima, ali jesu po njihovim velikim kreativnim delima. Kada nemate novac, treba pronaći način da realizujete jednostavnu, a moćnu ideju. Nešto što će fotografe, direktore, producente učiniti da stvarno veruju u vaš projekat. I to ne važi samo za Brazil. To važi i za Ameriku. Ako nemate budžet i pored toga nemate dobru ideju, onda imate problem.

Radite na velikom tržištu, gde je konkurencija velika, kako pronaći način da se razlikujete od drugih agencija?
Osećaj – želim da sam to osmislio i realizovao. To je cilj. Ako stvarno možete učiniti nešto što klijentima čini ovaj osećaj, oni će vas zapamtiti.

Da li ideja može da opstane bez egzekucije? Šta misliš?
Da li je sletanje na Mesec bez sletanja na Mesec dobra ideja? Ako ne sletite na Mesec, nemate ništa od toga.

Top trend u Americi u 2018…
Klijenti i agencije uvek traže sledeću veliku stvar. To bi mogla biti nova aplikacija, nova platforma za društvene medije ili novi mem. Dok su sve oči na podacima i AI, Nike je upravo otišao u drugom pravcu, sakupio hrabrost i lansirao svoju najuspešniju kampanju. Kampanja „Just Do It“ povodom 30-godišnjice Nikea započela je prilično zastarelo i tradicionalno. Sjajna poruka – Believe in something. Even it means to sacrifice everything i moćan lik Colin Kaepernick, igrač NFL-a koji je zapalio vatru tako što je odabrao da kleči na kolenima umesto da stoji dok je svirala američka nacionalna himna. Ono što dokazuje ovaj primer jeste da će odlična ideja uvek biti moćnija od bilo kojih novih medija ili novog trenda.

Šta možemo očekivati od vaše prezentacije na festivalu Kaktus 2018?
Nadam se da će to biti bolno i zabavno iskustvo.


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari