today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Ako ne znaš da radiš za sebe, kako ćeš za druge?

Povodom projekta Agency Report, koji je pokrenula Marketing mreža, u saradnji sa agencijom IPSOS Strategic Marketing, uradili smo seriju intervjua sa predstavnicima najvećih kompanija u Srbiji na temu transparetnosti tržišta. Tim povodom razgovarali smo sa Tanja Tatomirović, Lead of Communications CEE Multicountry Europe – Adriatic, Balkans, Baltic & Black Sea, MICROSOFT.

Koliko je za vas kao klijenta važno da imate pregled poslovanja agencija u Srbiji? Koliko vam je važno sa kim ćete raditi i ko će vam biti partner u oblasti marketinških komunikacija?
Agencija u našoj maloj zemlji ima mnogo. I ima ih raznih. Sjajno je imati bolji uvid u njihovo poslovanje od pukog utiska stečenog posmatranjem, jer utisak može da prevari posebno kada se agencije bave sopstvenim PR-om, što je legitimno, ali ne uvek i merodavno… Tokom godina uverila sam se da velike agencije ne moraju sa sobom nositi i kvalitet i posvećenost, ali isto tako i da male imaju izazov sa resursima… No, kada shvatite šta vam treba, lako nađete pravu. Da li će taj “brak” opstati zavisi od oba partnera. Ali, to partnerstvo mora da postoji u pravom smislu te reči ili dolazi do razvoda. Dešavalo se da mi agencija kaže: “Znate, mi smo bivši novinari, objavićemo vam šta god želite u većini medija… To je naša prednost!”. To je samo jedan primer kako neke agencije posluju i jasno pokazuju da nisu sposobne da u startu urade osnovni zadatak – da klasifikuju ciljne grupe. Mi se ne bavimo politikom, trebaju nam kreativne stvari, a ne naslovi u medijima… Sa takvim agencijama ne bude ni one-night-stand, a o braku da ne govorim.

Šta je, po Vašem mišljenje, trenutno najveći problem u odnosu klijent-agencija? Imate li neki predlog rešenja?
Ukoliko nismo svesni šta mi kao klijenti tražimo i šta agencija nudi (i šta zapravo može), imamo problem prevelikih očekivanja i “sagorevanja” agencija ili, često, njihovog otaljavanja posla. “Setovanje” očekivanja sa obe strane, sagledavanje realnih mogućnosti i potpuna otvorenost je idealni osnov za početak saradnje koja, podvlačim, mora da izraste u partnerstvo. To partnerstvo znači da klijent ne mora da se bavi mikromenadžmentom, a da agencija ima slobodu da pravi korake za koje smatra da su u korist klijenta. Poverenje je ključ.

Šta je za Vas transparentnost? Koliko je, po Vašem mišljenju, važno da poslujemo na transparentnom tržištu?
Sjajno bi bilo da znamo više o svim poslovnim subjektima, u ovom slučaju agencijama, i da to postoji na jednom mestu. Ovako – kada želim da saznam nešto o agenciji koja želi da radi sa nama, pretvaram se u Herkula Poaroa jer mi je, da, jako bitno da saznam koliko zapravo rade, šta rade, koliko ih radi, ko su ti ljudi, da vidim primere kampanja, javne preporuke… umesto da se uzdam u svoj Poarovski (ili Pi-Arovski) nos i preispitujem svoje utiske stečene na osnovu samoreklamerskih aktivnosti agencija. No, cenim i taj deo. I to treba znati. Ako ne znaš da radiš za sebe, kako ćeš za druge?

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

5,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!