Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Ajreks: Mediji u Srbiji u opasnoj stagnaciji

Srbiju je u prethodnih 11 godina obeležila stagnacija medijskog razvoja, a posle uzlaznog perioda od 2001 do 2003. beleži se stagnacija, da bi u proteklih šest godina bilo prisutno stalno pogoršanje, pokazuju danas predstavljeni rezultati istraživanja organizacije Ajreks.
Prema oceni nezavisnog konsultanta Gorana Cetinića, koji je učestvovao u istraživanju, mediji u Srbiji su, u razvojnom smislu, izgubili proteklih osam godina. Ti dugoročni trendovi ukazuju da demokratske promene nisu poboljšale medijsku strukturu, osim u nekim segmentima. Razlog je prevelika politiziranost i veliki uticaj politike na medijski sektor, kao i izbegavanje vlasti da tu oblast uredi na civilizovan način, izjavio je Cetinić. Prema njegovim rečima, jedan od razloga je slab otpor novinara ulozi politike, pa bi mediji trebalo da koriste efikasnija sredstva u borbi protiv političkih uticaja.

PR spinovani sadržaji
Medijski koordinator Fonda za otvoreno društvo Dragan Kremer izjavio je da se ocene o stagnaciji medija u Srbiji podudaraju u više istraživanja nezavisnih organizacija, što potvrđuje da je situacija loša. Brojnost vesti u Srbiji već godinama ne daje različitost sadržaja, jer se u svima ponavlja isto – sadržaji koje dostavljaju ne novinske, nego marketinške i PR agencije, takozvani spinovani sadržaji, rekao je Kremer.
On je izjavio da se teme od izuzetnog značaja za građane u medijima ne pominju ili to bude samo jednom, ali da zato postoji poplava „nazovi tema“ u funkciji promocije stranaka, njihovih lidera i ministarstava, plasiranih iz marketinških agencija i kabineta.

Pakleni krug
Predsednik Udruženja novinara Srbije Ljiljana Smajlović rekla je da su mediji u Srbiji ušli u „pakleni krug“, jer su, „po pravilu iz vrha vlasti“, krenuli udari na slobodu medija i zastrašivanja novinara“.
„Na to novinari reaguju samocenzurom, pokazuju da ih je moguće zastrašiti“, izjavila je Ljiljana Smajlović. Ona je rekla da su do pre nekoliko godina glavni urednici zajedničkim akcijama pružali otpor i suprostavljali se tim pristiscima, što je često rezultiralo uspehom, a da to sada više nije slučaj.

Prenaglašen uticaj novca
Za potpredsednika Nezavisnog udruženja novinara Srbije Dragana Janjića problem u razvoju medija je monopolizacija u kontroli novca koji se daje za oglase, jer se raspoređuje kroz jednu ili dve kompanije i „služi kao element za ekonomsko disciplinovanje novinara“. Janjić je izjavio da na poslovanje medija prenaglašen uticaj ima novac koji, posredno ili neposredno, dolazi iz budžeta. Taj novac služi potrebama različitih centara moći koji, na ovaj ili onaj način, gazduju tim sredstvima. Novac iz budžeta dobijaju samo oni koji su u vlasništvu države, tako da ona ostvaruje ekonomsku i političku kontrolu medija, zaključio je Janjić.

Izvor: Fonet

OGLAŠAVANJE

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!