test
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Agencije za zakup medija zabeležile pad poslovanja u 2022. godini

U nastavku objavljujemo rezultate poslovanja agencija za zakup medija i programiranje plana oglašavanja u Srbiji za 2022. godinu, a u okviru studije Agency Report, koju Marketing mreža sprovodi poslednjih sedam godina.

Nakon veoma uspešne 2021. godine, agencije za zakup medija beleže pad poslovanja u prošloj godini. Na rang listi došlo je do „prestrojavanja“ u TOP 10. Čak 12 od 26 agencija zabeležilo je pad poslovnog prihoda u 2022. godini.

DIRECT MEDIA UNITED SOLUTIONS, godinama, ubedljivo čuva prvo mesto na rang listi po oba finansijska parametra. Ova agencija je, u prošloj godini, zabeležila pad poslovnog prihoda za 6,7%, dok je neto dobit opala za 13,51%. Broj zaposlenih je porastao za 10,62%. Od 2017. godini u okviru Direct Medie posluje još jedno pravno lice DIRECT MEDIA KOMUNIKACIJE, sa istim pravnim zastupnikom. Ova agencija beleži pad poslovnog prihoda za 6,8% i pad neto dobiti za 56,32%.

Na drugom mestu u tabeli po poslovnom prihodu nalazi se agencija MEDIA POOL. Ova agencija zabeležila je pad poslovnog prihoda u 2022. za 22,24%, ali rast neto dobiti za 17,38%. Broj zaposlenih nije se menjao.

Agencija OMD MEDIA popela se sa četvrtog na treće mesto po poslovnom prihodu iz 2022. godine. Ova agencija zabeležila je pad poslovnog prihoda za 2,11% i pad neto dobiti za 5,63%. Broj zaposlenih u 2022. povećan je za 3,7%.

ESSENCEMEDIACOM se u 2022. godini popela na visokom četvrto mesto po poslovnom prihodu i prvi put se našla u TOP 5 na rang listi. Ova agencija, jedina u TOP 5, zabeležila je rast poslovnog prihoda od čak 65,73% i rast neto dobiti za 54,06%, a broj zaposlenih uvećan je za 31,58%.

Na petom mestu po poslovnom prihodu nalazi se agencija UNIVERSAL MEDIA. Ova agencija zabeležila je pad od 30,87% po poslovnom prihodu i rast od 578,36% po neto dobiti. Broj zaposlenih opao je za 27,94%.

U prvih 10 agencija na rang listi po poslovnom prihodu našli su se i MEDIA HOUSE, CAS MEDIA, WAVEMAKER, NOVA COMMUNICATIONS i DENTSU BALKANS. 

U Agenciji za privredne registre Republike Srbije registrovano je ukupno 26 pravnih lica koja se primarno bave zakupom medija i programiranjem plana oglašavanja. U 2022. godini nije otvorena ni jedna nova agencija u ovoj kategoriji.

Ukupan poslovni prihod agencija za zakup medija u 2022. opao je za 2,26%, a neto dobit opala je za 12,35%. Broj zaposlenih u agencijama za zakup medija beleži stagnaciju, odnosno blagi rast od 0,23%.

Detaljnu tabelu sa rezultatima agencija možete naručiti po ceni od 550 evra + PDV putem mejla hello@marketingmreza.rs

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!