today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Agencije treba da budu kreativne mašine!

Mirko Mandić, direktor agencije SVA, specijalno za Marketing mrežu govori kako je izgledao marketing pre 10 i 15 godina, a kako danas, kao i u kojoj meri klijenti danas posmatraju agencije kao “kreativne mašine”.

Za početak, kako biste opisali trenutno stanje na tržištu marketinških komunikacija u Srbiji? Gde smo, a gde želimo da budemo?
Parafrazirao bih slogan od pre desetak godina: siromašno, a naše.

Šta se zapravo izmenilo u odnosu na pre 10 i 15 godina? Kako je, iz Vašeg ugla, izgledao marketing tada, a kako sada?
Pre 15 godina Srbija je bila u krizi zbog bombardovanja i sankcija, danas je opet u krizi samo razlozi nisu tako očigledni. Sve u svemu super je i ništa se nije promenilo i to je problem. Struktura potrošnje u medijima je drugačija danas, što je deo svetskog trenda, ali je ukupna medijska potrošnja sve manja, što je deo srpskog trenda.

Brojna istraživanja pokazuju da su emocije i lovemark koncept i dalje među ključnim trendovima. Možemo li reći da marketing danas igra isključivo na kartu emocija kod potrošača? Postoji li po Vaše mišljenju “drugi put” do potrošačevog srca i koji?
Uvek postoji drugi put, ne određuju ljude samo emocije. Emotivni smo, racionalni i iracionalni u isto vreme. Kreativna kombinacija ta tri faktora u socijalnom kontekstu se uvek nalazi u dobrim projektima. Opisao bih taj proces kao miksanje emocija i racionalnosti u našem biću, gde kao rezultat nastaje opšte prisutna iracionalnost u našim odlukama. Kada o ovome pričam volim da pomenem anegdotu o Ataturku, koji je početkom XX veka, da bi podstakao evropeizaciju Turske, naredio da prostitutke moraju da nose zar i feredžu, za razliku od ostalih žena. Brend kulture koje zadovoljavaju tu ljudsku potrebu za iracionalnošću imaju tu neophodnu brend dinamiku i relevantnost da čine boljim naš životni prostor.

Koja je, po Vašem mišljenju, tu uloga agencija? U kojoj meri klijenti danas posmatraju agencije kao “kreativne mašine” koje treba da “izbace” nešto zanimljivo i cool što će se svideti njihovim kupcima?
Rekao bih da postoje dva tipa klijenata. Prvi, znatno brojniji, doživljava agencije kao servis, a ne kao kreativnu mašinu. A drugi su klijenti koji su otvoreni za agencijsku sposobnost da kreativno upotrebe relevantni insight, koji će napraviti razliku na tržištu. Agencije treba da budu kreativne mašine, ali mislim da nam siromašni tržišni i tabloidni društveni ambijent ne idu na ruku.

Koje trendove/izazove možemo da očekujemo u 2016. godini?
Verujem da spektakularnih promena neće biti, jer tržište nema snage za drugo do da nastavi da kaska za evropskim trendovima. Što znači da bi se kod nas možda mogao očekivati primetniji rast uvođenja i svakodnevne primene CRM u oblikovanju taktičkih kampanja. Te da će se “borba za bebe” nastaviti “borbom za kupce”.

Autor: Ivana Parčetić Mitić

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!