#AdCast: Struka u BiH nikada do sada nije uspela da se udruži!

Marketing mreža, u okviru svoje biznis platforme AdNetwork, u narednom periodu organizovaće seriju webinara na različite teme iz struke, pod nazivom #AdCast. Drugi webinar zakazan je za utorak 28. april sa početkom u 18h na temuStanje u regionu – šta rade komšije u doba korone?“. Tim povodom razgovarali smo sa Vesnom Vlašić Jusupović, direktorkom agencije McCann Sarajevo i jedna od panelista.

U kojoj meri je struka u BiH solidarna i udružena u doba pandemije?
Iako smo u prošlosti imali dosta inicijativa i potencijalnih prilika za zajedničke dogovore, struka u BiH nikada do sada nije uspela da se udruži. Pod tim mislim kako na formalne oblike tako i na neformalno udruživanje. U tom kontekstu se ništa značajno nije promenilo ni u vreme krize. Nemamo zajednički glas i samim tim nismo spremni struku na kvalitetan način unaprediti i razviti, pa ni uspešno pozicionirati pred ključnim stakeholderima, a pre svega državom i državnim institucijama. Bez udruživanja teško da može biti i solidarnosti, razumevanja i empatije koje su ključne u ovakvim situacijama, odnosno sve se svodi samo na izolovane slučajeve. Značajne promene možemo očekivati jedino kroz sistemsku organizaciju i zajednički, planski nastup, čemu se i nadamo u bliskoj budućnosti. Mi smo vrlo spremni kako inicirati neke procese tako i podržati druge inicijative.

Šta nas očekuje u post-kovid periodu i šta možemo da uradimo kao struka da što bezbolnije izađemo iz krize?
Kompletnu komunikacijsku industriju očekuju mnogi izazovi nakon povratka u “normalno” stanje. Ono što je na prvom mestu upitno jeste koliko će to normalno uopšte biti nešto što nam je poznato tj. ono u čemu smo se do sada dobro snalazili. Istraživanja koja smo radili u okviru našeg Truth Central-a ukazuju na mogućnost da će potrošači u doglednoj budućnosti preokrenuti Maslovljevu hijerarhiju potreba. Premda je još uvek rano da se o tome sa sigurnošću govori, moguće je da ćemo svedoćiti promeni koju će podstaći tri ključna momenta: fokus na osnovne potrebe pojedinaca i porodica, povećana briga o zdravlju i sigurnosti, te fokus na dobrobit ljudi. Pre svega, što se već vidi u praksi, ubrzana digitalna transformacija u svim granama industrije. Pored toga, stručnost i znanje će biti na ceni, što ostavlja prostor nama kao kompetentnoj industriji da, u saradnji sa brendovima, budemo pokretač i važna podrška promenama kojima će celo društvo težiti nezavisno od brzine ili prioriteta. Za očekivati je da će za opstanak u ovoj situaciji biti važna snaga i agilnost, odnosno prilagodljivost, a rekla bih i umešnost, kako u domenu komunikacijske industrije, tako i u drugim. Ono što je neophodno jeste da pokušamo doći do svima prihvatljivih rešenja, te da kolektivno shvatimo da smo svi deo jedinstvenog lanca i da individualno niko od nas ne može u potpunosti funkcionisati. Mediji, oglašivači, PR, kreativne, medijske i event agencije morale bi pronaći zajednički jezik i sprovesti korisne inicijative koje bi unapredile poslovanje svih nas.

Link za registraciju dostupan je ovde, a broj mesta je ograničen.


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari