Marketing mreža, u okviru svoje biznis platforme AdNetwork, u narednom periodu organizovaće seriju webinara na različite teme iz struke, pod nazivom #AdCast. Prvi webinar zakazan je za utorak 21. april sa početkom u 16h na temu „Na muci se poznaju partneri“. Tim povodom razgovarali smo sa Draškom Roganovićem, direktorom agencije MPG Plus i jednim od panelista.
Kako agencije mogu dodatno da pomognu kompanijama da što brže i bezbolnije izađu iz krize i nadoknade gubitke?
I zbog sebe i zbog klijenata agencije treba da prihvate da u ovim okolnostima standardni modeli funkcionisanja – ne funkcionišu. Treba da budu u kontaktu sa klijentima, komuniciraju i deluju proaktivno, ne fokusiraju se samo na svoje probleme već i na to sa kojim problemima se klijent suočava i daju predloge kako mogu da pomognu klijentu da redefiniše svoj pristup biznisu u novim okolnostima i generišu dodatne prihode jer sada je svaki dinar veliki kao kuća. Ako je pala prodaja, kako da je podignu; koje relevantne poruke mogu da upute svojim potrošačima sada; kako da u ovim okolnostima podignu vrednost brenda, umesto da se on udaljava iz fokusa potrošača; daju ideje koje poruke i aktivnosti preduzeti kada su svi stakeholderi klijenta u pitanju – potrošači, celo društvo, zaposleni, dobavljači, partneri, državni organi… I da razumeju ako i klijenti moraju da štede u ovoj situaciji. Svakako ne bih preporučio stav – “hajde neka prođe ovo” pa da vidimo na čemu smo. Makar samo neke od navedenih aktivnosti da preduzmu to je pravi put. Svi biznisi su u kriznim situacijama pod lupom i analizira se koje poruke i akcije preduzimaju, a agencije mogu pomoći u tome da se nađu neka dobra rešenja. Za početak važno je redovno komunicirati, slušati, razmišljati o tome šta preduzeti i tako u krug dok se neka aktivnosti i ne desi.
Zašto je važna partnerska saradnja agencija i kompanija u doba krize?
Mnogi mudri ljudi sa već dali odgovor na to pitanje. Naziv webinara, inspirisan Njegošem je jednostavan odgovor. A i JFK sa svojim – Ako ne mi, ko? Ako ne sada, kada? Agencije stalno na pičevima i u regularnom radu vole da kažu da su svojim klijentima partneri, pa evo dobre prilike da se to dokaže. U suprotnom, zašto bi klijenti “kada sve ovo prođe” verovali u to? Agencije jesu u problemu, ali jesu i klijenti i verujem da im je dobrodošlo da se ponudi pomoć, sasluša koji su njihovi izazovi, ponude neka rešenja, pruži ohrabrenje i pozovu na zajedničke akcije. Sa druge strane i klijenti treba da budu otvoreni za predloge, otvoreno komuniciraju svoje probleme i zajedno sa agencijama rade na definisanju rešenja. Ako ništa drugo, dodatni par očiju je uvek dobrodošao. Ovaj biznis je baziran na ljudima i njihovim odnosima, pa eto prilike da zajedno pokažemo šta partnerski odnos zaista znači.
Link za registraciju za webinar dostupan je ovde, a broj mesta je ograničen.