SVET – AdAge objavio je nedavno najnoviju analizu globalnog i američkog tržišta oglašavanja pod nazivom „Marketing Fact Pack 2019“.
Prema prognozama agencije Zenith, u 2019. godini u Americi ukupni medijski budžet (uključujući i internet) iznosiće oko 210 milijardi dolara, što je povećanje za 2,9% u odnosu na 2018. Na internet oglašavanje u ovoj godini biće utrošeno oko 87 milijardi, što je povećanje od 11,5%, dok će za TV biti izdvojeno nešto više od 67 milijardi dolara, odnosno za 1,4% manje nego u prošloj godini. Štampani mediji zabeležiće smanjenje budžeta za oko 8%, dok će najmanje novca biti uloženo u outdoor oglašavanje oko 11 milijardi dolara.
Kada je u pitanju prognoza na globalnom nivou, agencija Group M objavila je da je očekivana medijska potrošnja na globalu oko 563 milijardi dolara, što je povećanje od oko 3,6% u odnosu na 2018. Najviše novca biće izdvojeno za internet oglašavanje oko 235 milijardi i TV 203 milijarde dolara. I na globalnom nivou štampani mediji zabeležiće pad od oko 6%, a najmanje novca biće utrošeno za spoljno oglašavanje.
Prema izveštaju Group M, na globalnom nivou, najveće tržište oglašavanja je Amerika koja učestvuje sa oko 35,4% u ukupnom globalnom budžetu, zatim Kina 16,5%, Japan 8,1%, Velika Britanija 4,9% i Nemačka 3,6%. Sve navedene države beležiće rast medijskih budžeta u 2019. a najveće povećanje biće u Kini 5,5% i Velikoj Britaniji 4,8%.