Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Značaj i primena komunikacije u savremenom poslovanju

Nastojeći da svoje poslovanje što kvalitetnije stave u službu razvoja preduzetništva i unapređenja poslovanja, većina preduzeća posebnu pažnju poklanja tržišnim komunikacijama, aktuelnim komunikacionim trendovima i profesionalnom kodeksu poslovanja.
Kvalitetna, jasna i ciljana komunikacija odavno je ne samo prednost, već osnov uspešnog poslovanja. Usmerena prema potrošaču ili korisniku usluga, komunikacija postaje osnovni alat kojim se plasira informacija, podiže profit i ostvaruje uspešan poslovni identitet. Dobro organizovanim i funkcionalnim kanalima nastoje se ostvariti unapred definisani korporativni ciljevi. Aktivnosti, znanja i iskustva menjaju se iz dan u dan dovodeći predstavnike struke često u dilemu jesu li i koliko njihova znanja doviljna i upotrebljiva.
Na svim nivoima i u svim oblicima poslovanja radi ostvarenja strateških ciljeva kompanije uspešna komunikacija glavni je pokretač promena, kako na lokalnom, tako i na globalnom nivou. Integrisani i usklađeni sistem komunikacije dovodi do ostvarenja unapred definisanih planova, zadovoljstva i motivacije zaposlenih, što na duže staze obezbeđuje dominaciju na tržištu. Svrha komuniciranja postaje ne samo informisanje, motivacija zaposlenih i upravljenje resursima, već trajanje i nametanje na tržištu prepunom izazova i prohteva. Pažljiva analiza očekivanja tržišta, planiranje aktivnosti, kampanja i strategije nastupa, uz adekvatno rukovođenje i vremenskim ograničenjem istih preduslov su uspešnog i modernog poslovanja, uprkos neprestanim promenama i trendovima koji se svakodnevno menjaju.
Ubrzani proces razvoja tehnologije, savremenih informacionih sistema, dostupnost informacija, brzina u plasmanu istih i sam proces globalizacije uz sve benefite i prednosti takvog poslovanja, nametnuli su i nov izazov, a to je svakodnevno praćenje trendova, nezamislivo bez dobro organizovane, integrisane i pažljivo vođene komunikacije.
Kada govorimo o procesu komunikacije i aktuelnostima u odnosu Srbije prema svetu, činjenica je da naši stručnjaci ne zaostaju u poznavanju tehnologija, trendova, informacija. Nedostatak se najčešće izražava u primeni znanja, razmeni iskustava i kontinuiranom unapređenju postojećih saznanja, organizovanju radionica, kurseva i obuka iz oblasti komunikacije. Ono što se, takođe, može istaći i kao razlika u odnosu Srbije prema svetu u oblasti komunikacije jeste i upotrebna vrednost osmišljenih aktivnosti, kampanja i planova, razlikovanje vrednovanja profesionalnih sposobnosti i referenci onih koji se procesom komunikacije u kompanijama bave i vrednovanja ostvarenih rezultata, sposobnost merenja i procene stanja i rezultata koji se očekuju uvođenjem novih komunikacionih strategija, različit pristup određenim proizvodnim i uslužnim delatnostima, u kojoj su predstavnici struke najčešće oslonjeni sami na sebe, neprecizno profilisanje ciljnih grupa, nedovoljno poznavanje javnosti kao težišta svih komunikacijskih strategija, nespremnost za prihvatanje grešaka, nedovoljna želja za prilagođavanjem i strah od novog i nepoznatog.
Istraživanja pokazuju da su uloga i značaj masovnih medija u savremenom društvu sve značajniji. Način na koji komuniciramo potpuno se promenio, pa je uloga Interneta i digitalnih medija potpuno nezamenljiva i u savremenom poslovanju. Najizraženija razlika u odnosu Srbije prema svetu ogleda se u nedovoljnoj svesnosti značaja planirane i strateški vođene komunikacije, poistovećivanju marketinških komunikacijama sa poslovnom, pristupanju društvenim mrežama bez prethodno urađene analize, plana i očekivanih rezultata, neopreznosti u selekciji i plasmanu informacija, neažurnosti i nepreciznom pravcu kojim se komunikacija kreće.
Čini se da su u Srbiji novi trendovi najviše zastupljeni u oblasti digitalnih komunikacija i integrisane komunikacije na više platformi. Društvenim mrežama najčešće se pristupa radi oglašavanja, bez prethodnog razumevanja važnosti interakcije sa zajednicom koja ih prati. Potrebno je razlikovati grupe posetilaca, a potom primeniti različite pristupe ka njima i njihovim očekivanjima. U zavisnosti od načina komunikacije, strategije nastupa i metoda rukovođenja aktivnostima zavisi i uspeh. Konstatna edukacija, praćenje trendova i tehnologija, ali i lična kreativnost mogu pomeriti granice viđenog i doprineti ne samo praćenju svetskih trendova, već i postavljanju novih!

Za DSOJ bilten tekst napisala: dr Ivana Projović, Interne i eksterne komunikacije, IGB Automotive Comp doo Inđija

OGLAŠAVANJE

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!