Danas se sve više govori kako su brand novinarstvo, content marketing pretnja klasičnim odnosima s javnošću. Ja bih postavila pitanje, šta su to uopšte klasični odnosi s javnošću? Za nas koji se dugo bavimo PR-om, odnosi s javnošću oduvek pojam komunikacije shvaćaju u znatno širem smislu, pa možemo reći kako nisu isključivo orijentisani na potrošače, već grade i unapređuju veze između kompanije i njenih zaposlenih, dobavljača i poslovnih partnera.
Oni služe izgradnji i očuvanju poverenja. Kao i svaka druga struka, odnosi s javnošću prirodno evoluiraju i prilagođavaju se novim tehnologijama, promenama u svetu medija i svim ostalim promenama u okruženju. Nove forme poput brand novinarstva stoga ne prete odnosima s javnošću, već ih naprotiv obogaćuju.
Kaže se da slika govori više od hiljadu reči. Kada govorimo o brand novinarstvu, onda možemo reći da dobro ispričana priča vredi puno više od same slike. U vreme kada smo zagušeni reklamama i marketinškim porukama, sve više ih filtriramo i radije biramo one koje o brandu i kompaniji pričaju zanimljivu priču, daju informaciju više, primer iz života koji dodatno naglašava poruku. Brand novinarstvo pruža sadržaj koji je koristan i poziva na akciju.
Kompanije tako dobijaju priliku kreirati i objavljivati vesti i sadržaje, zanimljive širim masama prema njihovim navikama, a istovremeno imaju mogućnost na jedan drugačiji i prihvatljiviji način ispričati priču o svojim proizvodima.
Kompanija PIK Vrbovec kreirala je tako stranicu www.volim-meso.hr, na kojoj ljubitelji mesa mogu, uz mesne recepte, pročitati mnoštvo zanimljivih priča i saveta vezane za meso i pripremu mesnih specijaliteta, uticaju konzumacije mesa na zdravlje, te naći kutak za zabavu i vodič gde se mogu probati fine mesne delikatese.
Odličan primer brand novinarstva je svakako stranica www.coca-ColaCompany.com. Uz pomno kreiran sadržaj vezan za različite teme kao što su okolina, zdravlje, sport, moda, zabavni video sadržaj pažljivo se i nenametljivo priča priča o brandu i proizvodu.
Kupci različitih proizvoda i korisnica usluga danas s pravom traže i očekuju više. U šarenom svetu pomno biraju i filtriraju poruke, pa samo oni koji se na vreme prilagode, izlaze kao pobednici. I kao što smo rekli na početku odnosi s javnošću grade odnose i poverenje, a isto tako omogućuju očuvanje toga poverenja. Ne strahujemo stoga za budućnost PR-a. Baš naprotiv, nastavićemo osnaživati njegovu ulogu u ovom svetu stalnih promena.
Autor teksta: Martina Prenkaj
Izvor: IM&C Agencija