SVET – Prihodi od mobilnog oglašavanja u 2013. dostigli 14.6 milijardi evra na globalnom nivou, navodi se na sajtu IAB Europe. Najveći rast dostigla je Južna Amerika, čak 215% u odnosu na prethodnu godinu, zatim Severna Amerika 122%, dok je Evropa na trećem mestu sa rastom od 90%.
IAB Europe, U.S. IAB Mobile Marketing Center of Excellence i IHS Technology prikazali su podatke o prihodima ostvarenim od mobilnog oglašavanja, koji su u 2013. porasli za neverovatnih 92% i time dostigli vrednost od 14,6 milijardi evra. Prihod od mobilnog oglašavanja u 2012. godini iznosio je 7,6 milijardi evra. Ovako visok porast prihoda čini mobilno oglašavanje veoma bitnim učesnikom na tržištu.
Najveći rast od 123,4% odlazi na mobilno displej oglašavanje, zatim oglašavanje u mobilnoj pretrazi (mobile search) 92,1%. Penetracija smart telefona najviše je zaslužna za rast pretraživanja na mobilnim uređajima, jer korisnici sve više pretražuju lokalne biznise dok su u pokretu. Razmena instant poruka je porasla za 19,4%, zbog mirgacije na alternativne platforme.
Pretraživanje na mobilnim telefonima ostaje dominantan segment sa 48,9% ukupnog prihoda od mobilnog oglašavanja u 2013. godini (7,1 milijardi evra), dok je udeo displej oglašavanja 41,5% (6 milijardi evra). Razmena poruka ima udeo od 9,6%, što predstavlja vrednost od 1,4 milijardi evra.
Udeo u ukupnoj potrošnji po regionima na globalnom nivou za 2013. godinu:
• Severna Amerika: 41,9% (6,099 milijardi evra)
• Azija-Pacifik: 38,9% (5,666 milijardi evra)
• Evropa: 17,3% (2,519 milijardi evra)
• Bliski Istok i Afrika: 1,2% (170 milijardi evra)
• Južna Amerika: 0,7% (109 milijardi evra).
Rast iz godine u godinu je bio veoma snažan, predvođen Južnom Amerikom koja je dostigla rast od čak 215% u odnosu na 2012. godinu.
Kompletan izveštaj o stanju na tržištu u 2013. godini možete preuzeti na sajtu IAB Europe.