REGION – Hrvatsko udruženje društava za tržišno komuniciranje – HURA objavilo je podatke o investicijama u zakup medijskog prostora za 2013. Iako se pad ulaganja u i dalje nastavlja, u 2013. taj trend je ublažen te je ukupan utrošeni volumen na zakup oglasnog prostora u medijima u 2013. godini manji za 7% u odnosu na 2012. godinu.
Kao i ranijih godina najveći deo medijskog budžeta od 685 milion kuna, odnosno 50% uloženo je u zakup medijskog prostora na televizijama, sa neznatnim padom u odnosu na 2012. Manji pad je zabeležen i u spoljnom oglašavanju gde je volumen manji za 5 miliona kuna u odnosu na prethodnu godinu. Najveći pad dogodio se u radijskom oglašavanju te iznosi 23%, dok je u štaampi zabeležen pad od 14%. Deo budžeta za zakup medija je iz štampe prebačen u internet oglašavanje, što je povezano s promenama u konzumaciji tih medija. U 2013. i dalje je nastavljen rast ulaganja u oglašavanje na internetu koje je zabeležilo rast od čak 19% u odnosu na 2012. Od utrošenih 107 miliona kuna najveći deo investicija uložen je u display oglase, search i social medije.
U 2013. najveći rast ulaganja u zakup medijskog prostora ostvaren je sektoru trgovine, dok je značajan pad zabeležen kod robe široke potrošnje, hrane i automobilske industrije.
AdEx (Advertising Expenditure) je pojam koji se odnosi na potrošnju u zakup medijskog prostora u primarnim komunikacijskim kanalima kao što su televizija, novine, magazini, radio, posteri i internet. Podaci predstavljaju procenu neto investicije u zakup medijskog prostora po tipu medija u milionima kuna. Podaci ne uključuju kreativu, produkciju i specijalne formate.
Primarni izvori podataka za procenu su:
◾MediaPuls (YpsosPuls)
◾AGBNielsen
◾FINA
◾Medijske agencije HURA-e
Za više informacija posjetite sajt HURA-e.