Čovek koji je povezao FIFA-u i Coca-Colu. Sponzorska ličnost godine i ključna osoba za najbolje proglašeno sponzorstvo u Velikoj Britaniji u poslednjih 20 godina. Jedan od najbritkijih umova digitalnog sportskog marketinga. Šef razvoja poslovanja kompanije koja je kreirala najigraniju online sportsku igricu na svetu. Ovako su najavljeni prvi gosti – predavači na konferenciji SPORTO 2014: Patrick Nally, Sally Hancock, Richard Ayers i Nikola Čavić. Jedanaesta SPORTO konferencija biće održana u Portorožu (Slovenija), 20. i 21. novembra.
Specijalni gost Patrick Nally, naširoko priznat i poznat kao utemeljivač modernog sportskog marketinga – kreirao je novo polje u povezivanju brendova i sporta na globalnom nivou. Marketinški koncept koji je razvijen krajem sedamdesetih godina, u saradnji sa Svetskim prvenstvom u fudbalu u Argentini 1978. godine, u narednim godinama postao je standard u sportskom biznisu, a to važi i dan danas. Kao direktor kompanije West Nally, osnovane u ranim sedamdesetim, Nally je redefinisao sportsko poslovanje kroz pionirski pristup u marketingu međunarodnih događaja. On je odigrao glavnu ulogu u povezivanju FIFA-e i Coca-Cole, dizajniranju proizvoda za nosioce prava (MOK, UEFA, Dejvis kup, IAAF, FIS…) i postavio niz standarda za marketing velikih događaja koji su i dan danas u upotrebi. Takođe, bio je pionir u korišćenju tehnologije na velikim ekranima stadiona (Vembli 1984.).
„Jako verujem da je formalno akademsko obrazovanje od ključnog značaja za dalji rast i razvoj industrije. Nama treba veći broj ljudi sa dobrim diplomama i završenim kvalitetnim kursevima. To je više milijardi dolara vredna industrija, gde dobar praktikant treba da poznaje teoriju podjednako dobro kao i praksu“, rekao je Nally u intervjuu za SPORTO magazin. Trenutno je veoma uključen u promociju pokera i ostalih »umnih igara«, za koje smatra da nude iste mogućnosti za komunikaciju sa brendovima, kao i sport.
„rivilegija je imati priliku da ugostimo imena koja su redefinisala sport kao biznis. To je pokazatelj da se, tokom poslednjih deset godina, SPORTO razvio u važnog igrača u industriji sa priznanjem i van našeg regiona. SPORTO priča je priča svakog ko je uključen u sportska sponzorstva i marketing. Mi uvek želimo da ponudimo nešto novo, da predstavimo inspirativne priče i povežemo lokalno, regionalno i globalno“, izjavio je Dragan Perendija, direktor projekta SPORTO konferencije iz agencije SV- RSA.
Od OI u Londonu 2012. do FC Manchester City i Žozea Murinja
Baš kao Nally, i Hancock, Ayers i Čavić su takođe ljudi koji postavljaju i usmeravaju trendove unutar industrije.
Sally Hancock je predsedavajuća u Woman’s Sport and Fitness Foundation i jedna je od najvažnijih stručnjaka za sponzorstva u svetu. Između ostalog, ona je stvorila i nadzirala šestogodišnje sponzorstvo kompanije Lloyds TBS za Olimpijske igre u Londonu, koje je proglašeno za najbolju sponzorsku aktivaciju u Velikoj Britaniji u poslednjih dvadeset godina.
Richard Ayers je karijeru započeo kao novinar ali je ubrzo pronašao svoju ljubav u digitalnom svetu. Svoj prvi veb-sajt postavio je 1994. godine i nikada nije prestao da stvara nove stvari. U svetu je postao poznat kada je zatražio da revidira digitalno prisustvo FC Manchester City u 2010. godini. Kao osnivač i direktor kompanije Seven League, trenutno radi sa klijentima iz svih oblasti sporta i medija.
Nikola Čavić je jedan od ključnih ljudi u kompaniji Nordeus, koja je osnovana u Srbiji i koja je kreirala i razvila najpopularniju online sportsku igricu na svetu: Top Eleven – Be a Football Manager. Sa ovom igricom kompanija sarađuje sa mnogim poznatim fudbalskim klubovima u svetu. Takođe, saradnja je uspostavljena i sa fudbalskim trenerom Žoze Murinjom, koji je globalni promoter igrice. Respektabilan je podatak da 12 miliona ljudi širom sveta, svakog meseca, igra ovu igricu.
Više informacija o konferenciji SPORTO 2014. na: www.sporto.si/en
Summer early bird cena kotizacije za dvodnevnu SPORTO konferenciju, do 31. avgusta, iznosi 290 evra + PDV.