Izložba „Yugotip“ kreativnog tima bloga Yugodrom koji čine Milena Savić i Vladimir Crvenković otvorena je juče u Velikoj galeriji Kulturnog centra Grad. U ovom projektu umetnici se bave rekonstrukcijom logotipa sa prostora bivše Jugoslavije.
Popularni logotipi brendova su transformisani i personalizovani tako da predstavljaju određene karakteristike pojedinaca, zadržavajući veći deo svog prepoznatljivog vizuelnog identiteta koji je pripadao, ili još uvek pripada, državnim institucijama i kompanijama različitih industrijskih sektora.
S obzirom da su brendovi predstavljali nadnacionalni fenomen, oni su pored svoje osnovne tržišne funkcije posedovali i jak kohezioni potencijal koji je bio potvrda jugoslovenskog identiteta i jedinstva.
Polazeći od različitih emocija, podstiče se ponovno promišljanje i doživljavanje stoarih simbola na nov način. Korišćenjem višejezičkih konstrukcija, glasovnih transkripcija, preslovljavanja, metateza, anglicizama, slenga i gramatičkih grešaka dobijaju se poruke izmenjenog konteksta i sadržaja dok se vizuelna prepoznatljivost logotipa zadržava.
Posetioci će na izložbi imati priliku da izaberu sopstveni Yugotip, da se etiketiraju i javno pokažu kom tipu pripadaju.
Osim epiteta kojim sebe definišu, imaće i mogućnost izbora: ja sam ili nisam, i putem fotografije da upakuju sebe u serijal „jugotip produkata“. Izložba traje do 6. jula.
Izvor: Tanjug