Savet onlajn izdavača Srbije (SOIS) objavio je finalnu verziju samoregulativnog Kodeksa dobre poslovne prakse u onlajn izdavaštvu na domaćem tržištu. Kompletan tekst kodeksa, može da se preuzme na sajtu IAB Serbia.
Ovim kodeksom predstavnici domaćih onlajn medija koji su okupljeni u članstvu IAB Serbia i SOIS-u, pokazali su inicijativu da sami definišu i poštuju pravila fer prakse kada je u pitanju onlajn izdavaštvo u Srbiji, sa akcentom na poštovanje važećih zakona Republike Srbije, zatim objavljivanje i preuzimanje sadržaja u digitalnom formatu i zaštitu autorskih prava. Kodeks je trenutno u fazi potpisivanja od strane najznačajnijih onalajn izdavača, koji će svoju usaglašenost sa pravilima kodeksa verifikovati postavljanjem elektronskog bedža SOIS, linkovanog na stranicu sajta iab.rs na kojoj su navedeni svi mediji koji posluju u saglasnosti sa samoregulativnim kodeksom. Mediji su u obavezi da se pridržavaju kodeksa od datuma prihvatanja i potpisivanja istog, budući da u većini slučajeva nije moguće usklađivati sa Kodeksom arhivirane tekstove koji datiraju više godina unazad.
Ovaj Kodeks služi i kao preporuka medijskim agencijama i oglašivačima za kategorizaciju digitalnih medija koji poštuju pravila dobre prakse, u odnosu na one čije poslovanje nije usklađeno sa fer pravilima koje su onlajn izdavači sami definisali u okviru svoje industrije. Takođe, svrha ovog kodeksa je da unapredi kvalitet onlajn medija u Srbiji, a time i njihovu reputaciju u svesti potrošača i oglašivača.
Priredila: Gabrijela Stjepanović
Izvor i foto: IAB Srbija