U okviru Kampanje za medijsku pismenost projekta Medijske koalicije raspisan je nagradni konkurs za srednjoškolce i studente između 16. i 25. godina “Ne daj da te spinuju”.
Medijska koalicija poziva mlade da predstave svoje viđenje medija, na koji način mediji izveštaju, da li se i kako se krše novinarska pravila, na koji način mediji spinuju javnost ili da putem video snimka prenesu poruku primaocima informacija na koji način bi trebalo da posmatraju medije. Konkurs je otvoren do 15. jula.
Kampanja Medijske koalicije pod nazivom „Ne daj da te spinuju“, posvećena medijskoj pismenosti ima cilj da se, pre svega mladi, podstaknu na kritički odnos prema medijskim sadržajima i razlikovanje informacije od zabave i profesionalnog od neprofesionalnog novinarstva.
Danas, kada je svakim danom sve više medija, postalo je teško razlikovati objektivnu i potpunu informaciju od lažne, manipulativne, iskrivljenje i poluistinite. Svi analitičari i istraživači su složni u tome da mediji utiču na mišljenja i uverenja građana, bez obzira na razlike u stepenu tog uticaja. Međutim, srednjoškolci u Srbiji veruju da mediji nemaju veliki uticaj na njihovo mišljenje, dok sa druge strane smatraju da oni često fomiraju mišljenje većine u njihovoj okolini, pokazalo je istraživanje Biroa za društvena istraživanja (BIRODI).
Više informacija o konkursu i kampanji pronađite na sajtu http://www.medijskapismenost.net/