SVET – Venture capital kompanija Kleiner Perkins Caufield & Byers objavila je izveštaj o ključnim internet trendovima na 164 strane, iz kog, između ostalog, proizilaze neki od sledećih zaključaka.
Globalno tržište onlajn oglašavanja raste nesmanjenom brzinom. U 2013. godini je dostiglo vrednost od 116 milijardi dolara, od čega je više od 100 milijardi dolara otišlo na prikazivanje reklama na desktop uređajima, uprkos tome što celih 25% poseta web stranicama dolazi sa mobilnih uređaja.
20% medijske konzumacije u SAD obavlja se preko mobilnih uređaja, dok samo 4% prihoda dolazi od oglašavanja na njima. Kompanija Kleiner Perkins smatra da u tom domenu postoji prilika vredna oko 30 milijardi dolara.
Facebook je platio 1 milijardu dolara za Instagram a 19 milijardi dolara za WhatsApp servis, zato što na taj način kontroliše preko 1,1 milijardi slika koje se dele preko ove 3 platforme.
Korisnici dnevno podele preko 700 miliona fotografija preko servisa Snapchat i WhatsApp. Google je daleko dominantniji od Facebooka i Twittera kada je u pitanju zarada od oglašavanja po korisniku – prosečan prihod po korisniku Google-a je 45$, dok je prihod po korisniku Facebooka 7,24$, a Twittera 3,55$. U SAD 66% korisnika surfuje webom preko tablet uređaja dok gleda TV, a 49% njih to radi sa svojih smart telefona.
Celokupan izveštaj sa mnogo značajnih podataka o aktuelnim internet trendovima možete preuzeti na sajtu IAB Srbija.
Priredila: Gabrijela Stjepanović