Bruce Tuchman, predsednik kompanije AMC/Sundance Channel Global, govori o trendovima u TV produkciji, na koji način AMC pokušava prodreti na tržište CEE i na koji način nelinearna distribucija utiče na kvalitet TV sadržaja.
AMC/Sundance je poznat po kvalitetnoj produkcije. Međutim, mislite li da postoji još nešto što razlikuje vaš brand od drugih TV brandova visokog kvaliteta?
Postoji nešto zajedničko svim brandovima u TV industriji – svi smo deo trenutne renesanse u razvoju dramskih programa visokog kvaliteta. Od Downton Abbeyja, preko originalne skandinavske verzije Ubistva, do, naravno, trenutne situacije u SAD-u, svi ističemo težnju za visokim kvalitetom. Ipak, ono što razlikuje AMC/Sundance je to što trenutno sedim u svoj kancelariji i gledam postere hitova – Na putu prema dole, Momci s Madisona i Živi mrtvaci, nekih od najcenjenijih i kultnih serija u istoriji.
Radili ste na razvoju velikog broja kanala na međunarodnim tržištima. Treba li se kanal pri predstavljanju određenoj regiji njoj i prilagoditi, ili je kvalitetni sadržaj univerzalan?
Kad se sve zbroji, mislim da je odličan sadržaj ipak univerzalan. Uzmite, na primer, seriju poput Momaka s Madisona koja je popularna u celom svetu. No, iako je dobar sadržaj univerzalan, sve osim njega zavisi o tržištu. Za sadržaj visokog kvaliteta već je razvijeno globalno tržište, no veliki faktor su i lokalna tržišta i sadržaj koji privlači lokalnu publiku u koje se ne mora nužno toliko investirati.
Isto vredi i za brandove. Korisnici žele imati pristup najboljem sadržaju koji postoji, produkciji visokog kvaliteta, odličnim dramama i fantaziji koja ih odvlači u druge svetove, ali u isto vreme žele biti povezani s lokalnim područjem, bez obzira jesu li to samo vesti i vremenska prognoza. To je nekad zahtev za potpuno različitim brandovima.
Koji su trendovi specifični za CEE regiju? Na koji način AMC pokušava prodreti na tržište CEE regije?
Svako je tržište jedinstveno, uključujući tržišta unutar CEE regije. Primećujemo veliku konsolidaciju u odnosu na druga tržišta koja su već potpuno ujedinjena. Ovu regiju odlikuje istrajnost koja je potrebna kako bi se prebrodrila teška ekonomska situacija, zabrinutost već ustaljenih pay-TV platformi oko budućnosti medijskog mobiliteta, te nove zahteve publike koji će uticati na promenu na tržištu. Mislim da ova tri trenda obeležavaju celu regiju te da se dodatno razvijaju u ovom trenutku. Pokušavamo se uskladiti ovim obeležjima dovođenjem produkata visokog kvaliteta na tržište.
Smatrate li da nelinearna distribucija utiče na kvalitet TV sadržaja?
Apsolutno, rekao bi da je digitalna revolucija promenila igru. Pre digitalne ere, analogna televizija nije imala vizualni i zvučni kvalitet koji imamo sada. Danas, pre čitanja novog scenarija, prvo se treba obratiti pažnja na komponentu koja će vas oboriti s nogu i treba se istražiti tekstura i autentičnost potencijalne serije. Kroz HD emitiranje, možete primetiti detalje i sitnice na stolu Dona Drapera. Ovakvu vrstu detaljnosti nije bilo moguće postići pre digitalne ere, a kamoli pre HD-a. Pogotovo sada, u svetu gledanja sadržaja na korisnički zahtev, gledanje televizije postalo je sveobuhvatno iskustvo. Tehnologija zahteva rezultate od pružaoca sadržaja koji pre nisu bili faktor. Ne radi se samo o vizualnim i zvučnim efektima, to bi bilo poprilično površno; inteligencija današnjeg sadržaja mora parirati inteligenciji tehnologije. Kako će se tehnologija nastaviti razvijati, tako će korisnicima pružiti sve više izbora te će im dopustiti da imaju sve više zahteva oko toga šta i gde žele gledati – to je faktor koji je iz temelja promenio igru.
Bruce Tuchman održaće predavanje na konferenciji New Europa Market, koja se održava od 10. do 13. juna u Dubrovniku.